کد خبر 635516
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بهادر مولایی باید در کمیته انضباطی مواردی که مطرح کرده است را توضیح بدهد و در صورت حاضر نشدن او یا نماینده‌اش حکم غیابی صادر می‌شود.

به گزارش مشرق، علی مرادی درباره احضار بهادر مولایی به جلسه کمیته‌ انضباطی، بیان‌ کرد: ما به هیات وزنه‌برداری استان مازندران ابلاغ کردیم که بهادر مولایی یا نماینده او در جلسه کمیته‌ انضباطی حاضر شوند و نسبت به مواردی که مطرح کرده است، توضیح بدهد. اگر واقعاً فدراسیون قصوری کرده باشد باید پاسخگو باشد و در غیر این صورت با مولایی طبق آیین‌نامه‌ برخورد می‌شود. یکی از مواردی که او مطرح کرده، این است که کارشناس صدا و سیما حقوق بگیر فدراسیون است و باید در این مورد توضیح دهد. در صورتی که او یا نماینده‌اش در جلسه کمیته‌ انضباطی حاضر نشوند، حکم غیابی برایش صادر می‌شود .

او ادامه‌ داد: از این به بعد این چارچوب را رعایت می‌کنیم و هر کدام از افراد به این شکل اقدام کنند، بحث انضباطی مطرح می‌شود. من شخصاً بهادر مولایی را مانند فرزندم دوست دارم. همچنین خانواده‌اش برای من محترم هستند، اما جایی که حرمت‌ها زیر سوال برود، طبق ضوابط فرد به کمیته‌ انضباطی فرا خوانده می‌شود و باید پاسخگو باشد. آن زمانی که از اخلاق دور می شویم، وظیفه این است که مساله را جدی‌تر پیگیری کنیم. قبل از  المپیک ما اسم او را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم، اما بعد از تصمیماتی که در شورای عالی فنی گرفته شد، از اردوی تیم‌ ‌ملی خط خورد.

مرادی همچنین گفت‌: البته وزنه‌برداران نوجوانی نیز بودند که در آزمایش‌های آن‌ها مشکلاتی وجود داشت و گفته شده که توسط مربیان آنها این اتفاق صورت گرفته است. از آنجا که دوپینگ خط قرمز ما محسوب می‌شود و با استعلامی که گرفتیم، این ورزشکاران و مربیان آنها باید در جلسه کمیته‌ انضباطی پاسخگو باشند و طبق آیین‌نامه‌ نادو با آنها برخورد می‌شود. در سال 2000 نیز بعد از دو مدالی که در  المپیک گرفتیم، تیم کارگران به مسابقات رفت و مشکلاتی برای آنها به وجود آمد. البته اعزام آنها به فدراسیون ارتباطی نداشت و ما تنها کارهای آن‌ها را انجام دادیم. ولی هیچ کس زیر بار تبعاتی که این اتفاق برای فدراسیون وزنه‌برداری ایران داشت، نرفت. از این رو نمی‌خواهیم که دوباره چنین اتفاقی تکرار شود و برخی سهل‌انگاری‌ها خدشه‌ای به حیثیت ورزش ایران وارد کند.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری جلسه‌ای را در چین دارد  و ماحصل آن را در جلسه هیات اجرایی مطرح خواهد کرد. فکر می‌کنم فدراسیون جهانی مشکلات متعددی دارد و شفاف‌سازی‌های دوپینگ آنطور که باید در این چند ساله انجام نداده است. اکنون هم اگر تصمیمی غیر منطقی گرفته شود به ضرر خود فدراسیون جهانی است زیرا با توجه به مشکلاتی که با آن در گیر است، نیاز به آرامش بیشتری دارد. البته بعد از المپیک رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی کردند اما مستند بودن موضوع متفاوت با گمانه‌زنی است . امیدوارم تصمیمی گرفته نشود که به ضرر خانواده جهانی وزنه‌برداری باشد.

او ادامه داد: اگر برای مواردی مانند دوپینگ جرایم یا محرومیت هایی در نظر گرفته شود به حق است اما ما اعتراض خود را برای دفاع از حق  و حقوق ورزشکارمان به صورت منطقی و اخلاقی مطرح کردیم. حتی وقتی خیلی از تماشاگران خارجی نسبت به تصمیم داوران اعتراض کردند، ایجاد آرامش کردیم. زمانی که اعتراض ما آنجا مورد توجه قرار نگرفت، آن را در دادگاه CAS مطرح کردیم. درواقع این طور نبود که مانند برخی کشورها اعتراض نامتعارف داشته باشیم یا زیر میز هیات ژوری بزنیم. اما اگر اعتراض منطقی ما سرکوب شود این رشته ورزشی به سمت و سوی دیکتاتوری می‌رود. چنانچه تصمیم غیر منطقی و فنی گرفته شود، مردم ورزش دوست به فدراسیون جهانی واکنش نشان خواهند داد.  

او در پاسخ به این سوال که نسبت به کسب نتیجه‌ تیم نوجوانان در مسابقات جهانی خوش‌بین است یا خیر؟ تاکید کرد: در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا که مدتی قبل برگزار شد رکوردهای خوبی به ثبت رسید که نشان دهنده این است که رقابت سختی را در مسابقات جهانی شاهد خواهیم بود. امیدوارم که وزنه‌برداران ایران بتوانند با شایستگی در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و با وجود این که کشورهای دیگر  کارهای زیر بنایی انجام دادند، اما من به کسب نتیجه‌ در این رقابت‌ها خوش بین هستم. با توجه به کنترل تمرینات ارزیابی از تیم‌ ‌ملی خوب بوده است.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه‌ داد:  در چند سال اخیر بر روی بحث نوجوانان، جوانان و استعدادیابی به دلایل مختلفی که یکی از آنها می‌تواند مسائل مالی باشد، کمتر توجهی شده است. البته مشکلات مالی برای ما هم وجود داشت. با این حال نسبت به تیم نوجوانان کم‌توجهی نکرده‌ایم و برای ما بسیار مهم بوده است. برنامه‌های استعدادیابی و پشتوانه‌سازی که به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، هزینه بر است. امیدوارم که مسئولان ورزش حمایت بیشتری در این مورد داشته باشند.

او ادامه‌ داد:  ما زمانی که به دلیل کمبود منابع  یکی، دو برنامه خود را به تاخیر انداخته‌ایم، اجازه ندادیم در برنامه‌های تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان خللی وارد شود ، زیرا مسائل زیربنایی و استعدادیابی برای ما بسیار مهم است. این روند ادامه‌ داشت و حاصل آن کسانی هستند که هم اکنون در بدنه تیم‌ ‌ملی نوجوانان قرار دارند. مسابقات جهانی نوجوانان بعد از  المپیک 2016  آوردگاه مهمی محسوب می‌شود ، زیرا کشورهای آینده سازان خود را به دنیا معرفی می‌کنند. امیدوارم وزنه‌برداران ایران واقعاً با حضور شایسته، خود را به دنیا معرفی کنند. کادرفنی‌ و خود ملی‌پوشان هم تاکنون خوب کار کرده‌اند و امیدواریم که موفق باشند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که دبیر فدراسیون چه زمانی انتخاب خواهد شد، گفت‌: ما دبیر، نایب رییس و کارشناس خبره را به وزارت ورزش  و جوانان معرفی کرده‌ایم و منتظر تایید آنها هستیم. پس از گرفتن تاییدیه نفرات را اطلاع رسانی می‌کنیم.  

مرادی در مورد این که بهداد سلیمی در فصل جدید لیگ برتر بدون تیم است، تصریح کرد: بهداد سلیمی با تیم یاسین پیش‌رو قرارداد داشت و این تیم اعلام کرده بود که طبق روال تعهدات خود را انجام می‌دهد. حتی خود من از مسئولان این تیم سه مرتبه خواستم که بیایند و با یکدیگر صحبت کنیم و ما هم فکر می‌کردیم که آنها تعهدات خود را انجام خواهند داد. یک روز باقی مانده به آغاز لیگ برتر مسئولان این تیم اعلام کردند که می‌خواهند در لیگ شرکت کنند، اما طبق مقررات نمی‌توانستیم اجازه حضور به این تیم را بدهیم تا خللی در برنامه‌ها  وارد نشود. بهداد سلیمی هم با این تیم قرارداد دو ساله بسته بود که البته خلاف مقررات است و قراردادها باید یک ساله باشد. بقیه تیم‌ها نیز نفرات خود را کامل کرده بودند از این رو بهداد سلیمی بدون تیم ماند. البته ما به تیم‌ ‌ملی حفاری که باید در جام باشگاه‌های آسیا نیز شرکت کند توصیه کردیم که بهداد سلیمی را جذب کند. قرار شد که ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند. حقیقتاً ما هم اصراری نداریم بعضی تیم‌ها به این شکل در لیگ برتر حضور پیدا کنند و از سال آینده در آیین‌نامه‌ این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس