سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: در جلسه امروز به سوال بعضی نمایندگان درباره چرایی عدم طرح IPC‌ در کمیسیون پاسخ داده شد.

به گزارش مشرق، اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی به جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر تقویت وظیفه نظارتی کمیسیون انرژی به‌ویژه در مواجهه با قراردادهای مابین وزارتخانه‌های نفت و نیرو در آینده نزدیک تأکید شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز در خصوص نظارت کمیسیون انرژی بر الگوی جدید قراردادهای نفتی نیز بحثی صورت گرفت یا خیر؟ اظهار داشت: موضوع IPC در دستورکار جلسه امروز کمیسیون نبود، اما بعضی از نمایندگان درباره اینکه چرا نظر کمیسیون انرژی در این باره خواسته نشده است، سوال داشتند.

قره‌خانی گفت: پاسخی که در کمیسیون به این سوال داده شد این بود که از نظر قانونی الگوی جدید قراردادهای نفتی نه‌تنها در کمیسیون، بلکه در صحن نیز نیاز به طرح ندارد، زیرا در چارچوب اختیارات وزارت نفت بوده و فقط در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون مطرح می‌شود.

وی افزود: از این رو تفاوتی نمی‌کند که هنگام ابلاغ آن، مجلس دایر باشد و یا نمایندگان در تعطیلات به سر برند؛ IPC در زمره شیوه‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌های دولت قرار می‌گیرد و چیزی نیست که طرف مقابل بخواهد آن را امضا کند، پس ابلاغ آن به دولت پس از تأیید هیأت تطبیق مصوبات با قوانین جزو اختیارات رئیس مجلس است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر نفت به الجزایر از همراه شدن حسین امیری خامکانی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی با او در این سفر خبر داد و گفت: نماینده کمیسیون انرژی نظرات کمیسیون را در این سفر به وزیر ارائه داده و از این طریق کمیسیون می‌تواند نقش نظارتی خود را ایفا کند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس