همزمان با آغاز عملیات گسترده علیه تروریست های مستقر در محله های شرقی حلب از روز گذشته، «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه در حالی که بازپس گیری مناطق «مفید» سوریه را اعلام کرده، از بمباران اتاق فکر تروریست ها نگران بوده و دولت بشار اسد را به دلیل این عملیات، متهم به تجزیه کشورش کرده است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل در گزارشی نوشته است: ارو روز جمعه در نشستی خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است: دولت بشار اسد قصد بازپس گیری مناطق «مفید» سوریه را دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سوریه مفید» منطقه غربی این کشور و خط شمال به جنوب از دمشق تا حلب است که شهرهای حمص، حما، ادلب و راه دسترسی به دریای مدیترانه از طریق لاذقیه و طرطوس را شامل می شود.

این گزارش حاکی است: ارتش سوریه و متحد روس آن از روز پنجشنبه حمله های سنگینی را در محله های حلب به راه انداخته اند. این شهر از سال 2012 میلادی در کنترل شورشیان است و حمله های تازه علیه آن می تواند مقدمه ای برای عملیات زمینی بازپسگیری پایتخت اقتصادی سابق سوریه باشد.

وزیر امور خارجه فرانسه وضعیت سوریه را «ناامید کننده» خواند و با یادآوری مذاکرات میان «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه درباره سوریه گفت: مذاکرات میان روس ها و آمریکایی ها به نظر بی پایان می رسد.

ارو افزود: اکنون زمان آن است که به رویکردی جمعی تر در مدیریت جنگ سوریه برسیم.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه پنجشنبه از آغاز عملیات گسترده علیه تروریست های مستقر در محله های شرقی حلب خبر داد.

عملیات ارتش سوریه در حلب که اتاق فکر تروریست هاست، از بامداد روز جمعه با پشتیبانی هوایی روسیه از سه محور آغاز شده است. این عملیات از بامداد جمعه از محله های شیخ سعید، کلاسه، بستان القصر و سکری با پشتیبانی هوایی و سنگین جنگنده های روسیه آغاز شد.

مواضع تروریست های النصره نیز در محله الراشدین حلب صبح جمعه به شدت بمباران شد. هدف ارتش سوریه از این عملیات راندن تروریست ها به عمق محله های شرقی و افزایش فاصله میان آنها با تروریست های بیرون از این محله ها در شمال و جنوب حلب است.

با گسترش عرض خط محاصره، احتمال انجام عملیات تروریست ها برای شکستن محاصره محله های شرقی کاهش می یابد.

عملیات نیروهای تیپ فلسطینی قدس و ارتش سوریه در اطراف اردوگاه حندرات در شمال شهر حلب نیز با پشتیبانی هوایی روسیه و با هدف محکم تر کردن محاصره تروریست ها از شمال آغاز شده است.

شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه از سال 2012 به جبهه درگیری میان تروریست ها و ارتش سوریه تبدیل شده است. اکنون این ارتش سوریه به کمک متحدانش قصد دارد تا به طور کامل این شهر را آزاد کند. آزادسازی این شهر مهم می تواند موازنه قدرت را به صورت گسترده ای به نفع حکومت سوریه تغییر دهد و تروریست ها را تا مرز ترکیه عقب براند.

حلب در 350 کیلومتری دمشق و در منطقه سوق الجیشی میان رود فرات و دریای مدیترانه قرار دارد، موقعیت منحصر به فردی که علاوه بر آنکه در زمان باستان به یکی از شهرهای مهم این دوران در جهان تبدیل شده بود، در حال حاضر نیز دومین شهر مهم سوریه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس