کد خبر 634144
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

رئیس جمهور مستعفی یمن بعد از انتخاب رئیس جدید برای بانک مرکزی یمن، دستور داده دولت‌ احمد عبید بن دغر به عدن برود.

 به گزارش مشرق، روز پنجشنبه (امروز) «احمد عبید بن دغر» نخست وزیر رئیس جمهور مستعفی یمن به همراه اعضای دولت‌اش وارد عدن شدند.

با توجه به اینکه نیروهای ائتلاف عربی-سعودی در عدن مستقر شده‌اند و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن این شهر را پایتخت خود معرفی کرده، بن دغر و اعضای دولت‌اش برای آنچه اداره کشور خوانده شده وارد عدن شده‌اند.

این در حالی است که ساکنان عدن و دیگر شهرهای جنوبی یمن که در اشغال ائتلاف سعودی‌است از هرج و مرج امنیتی رنج می‌برند.

تا کنون بارها دولت رئیس جمهور مستعفی یمن که در ریاض مستقر شده‌اند به عدن رفته و بعد از چند روز این شهر را ترک کرده و به اقامت‌گاه خود در عربستان باز می‌گردند.

رسانه‌های نزدیک به هادی اعلام کرده‌اند با توجه به انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن دولت برای اداره امور اقتصادی و امنیتی کشور به این شهر سفر کرده است.

روز یکشنبه گذشته رئیس جمهور مستعفی یمن «منصر القعیطی» را به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی یمن معرفی کرد و دستور داد مقر بانک مرکزی از صنعا به عدن منتقل شود.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که این اقدام به صورت مستقیم از سوی آمریکا به هادی دیکته شده و از شهروندان یمنی خواست که از بانک مرکزی یمن در صنعا حمایت کنند.

با وجود اینکه هادی، انصار الله را متهم کرده که از ذخایر بانک مرکزی صنعا برای خرید سلاح سوء استفاده کرده، منابع دیپلماتیک معتقدند که بانک مرکزی یمن در صنعا در این درگیری‌ها بی‌طرف بوده و دلیل اصلی آن این است که در طول 18 ماه گذشته تنها تضمین موجود برای ورود مایحتاج مردم یمن به داخل کشور بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس