بانک مرکزی با انتشار خلاصه گزارش نتايج بررسي بودجه خانوار، از افزایش تعداد خانوارهای فاقد حتی یک نفر شاغل به بالاترین رکورد در دولت یازدهم خبر داد.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار بانک مرکزی، در سال 1394 که سومین سال عملکرد دولت یازدهم محسوب می‌شود، 26.4 درصد از خانوارهای شهری کشور فاقد حتی یک شاغل بوده‌اند.
 
بانک مرکزی: تعداد خانوارهای فاقد شاغل به بالاترین رکورد رسید///////لطفی 

این آمار نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از یک چهارم خانوارهای کشور حتی یک فرد شاغل هم نداشته‌اند.

این برای اولین بار است که نسبت خانوارهای فاقد حتی یک شاغل از مرز 25 درصد (یک چهارم کل جمعیت شهری) عبور می‌کند.

بر اساس آمار بانک مرکزی، در سال 1393 خانوارهای فاقد حتی یک شاغل 23.7 درصد از کل خانوارهای شهری را تشکیل می‌دادند که این رقم در سال گذشته با 2.7 واحد درصد افزایش مواجه شده است.

رقم خانوارهای فاقد حتی یک شاغل در سال گذشته که سومین سال عملکرد دولت یازدهم محسوب می‌شود، نسبت به آخرین سال عملکرد دولت دهم (سال 1391) بالغ بر 3.1 واحد درصد بیشتر شده است.

در هشت سال دولت‌های نهم و دهم (1384 تا پایان 1391) به طور میانگین 19.6 درصد از خانوارهای شهری کشور فاقد حتی یک شاغل بودند؛ اما همانطور که آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد تعداد این خانوارها در دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته است.
 
هر چند احتمالا بخشی از این خانواده ها را بازنشستگان و گروه های تحت پوشش سازمان های حمایتی تشکیل می دهند، اما به نظر می رسد سیاست‌های دولت که به تشدید رکود، تعطیلی واحدهای تولیدی، فشار بیکاری و ناتوانی افراد در یافتن شغل انجامیده به بدترین شکل ممکن در صدها هزار خانوار ساکن در شهرهای کشور نمود داشته باشد.

اوایل امسال هم وزارت کار گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد بیش از ۳ میلیون و ۹۶۱ هزار خانوار ساکن در شهرهای کشور (جمعیتی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۸۶۶ هزار نفر) در بدترین شرایط بیکاری به سر می برند و در این خانوارها حتی یک فرد شاغل نیز وجود ندارد.  

این آمار نگران‌کننده در حالی است که مسئولان ارشد دولت یازدهم بارها اعلام کرده‌اند که بیش از یک میلیون و 200 هزار شغل در این دولت ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    25 درصد خانوارها حتی یک شاغل هم ندارن در بقیه خانوارها هم حداقل یک بیکار هستش پس چطور آمار بیکاری حدود 10 درصد هستش؟!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    تبریک ، حالا برید واسه خانم دختر ها اشتغال زایی کنید حتی اگه شده راننده نیسان حمل بازیافت شهرداری باشه
  • آریو سوئد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    براساس استاندارهای آمارگیری رایج دنیا بیکاری در کشور بیش از ۶۵ درصد است. ما ۲۳ میلیون خانم بیکار در کشور داریم. آنهایی هم که مشغول به کار هستند ۱۵ در صد بهره وری دارند.
  • مرتضی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بابا چقدر توقع دارید بجاش خطر جنگ دور شده راحت آب می خوریم و پاسپرتمون معتبر شده و تورم داره هر روز کم میشه تازه هنوزم صد روز که نشده
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    دختر صفدر حق اوقات فراغت میگرد !! بچه های مسئولین با پول بیت الحال در کشورهای دشمنان ، درس میخوانند !! فریدون و رستگارسرخه ها ، و بابک ها و مهدی باباها و شهرام ها و کرباسچی ها و صدقی ها و ذخایر انقلاب و امناء نظام به بیت المال و حق الناس رحم نمیکنند !! آقای تکذیب ، آمارهای فضایی ارائه میدهد !!!!!!!!!! روی سنگ پا را کم کرده اند !!!!!!!!!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اگر به دستور اسلام عمل می شد و دختران همان زیر بیست سال شوهر می کردند به جا آنکه مشاغلی را اشغال کنند که می توانست در دست مردی باشد که بتواند با آن درآمد نفقه بدهد و ازدواج کند، نه بیکار داشتیم و نه فاحشه.
  • علی ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چی میگن اینا. یعنی من و بابام داریم باهم ضایعات میخریم جزو شغل حساب میشه؟ یعنی منی که لیسانس گرفتم کار نیست مجبوری رفتم این کارو کنم این کجاش شغل. اقایونی که نشستن اونجا امر میدن برن شهرستانها ببینن چه خبره. دوست من که داره با وانت کار میکنه این شغل حساب میشه؟یا اون یکی که با لیسانس رفته شاطر نانوایی شده؟یا شوفر اتوبوس؟بازم بگم؟
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بیشتراز 20 میلیون بیکار دازیم که در آمار امسال مشخص میشه
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    تبريك ،حالا بريد سرو صدا كنيد براي اجرا نشدن كنسرت و رفع حصر و آفتاب تابان برجامو .....
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    همه ی مسئولین رده بالا ی کشور از گذشته تا به حال مقصرند نه فقط یه عده
  • علي ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    حالا چطور شده بانﮐ مرﮐزي دلسوز مردم شده در هست سال دولت قبليم بالا بود منتهي اونا يه جور ديگه حساب ميﮐردن باشد ﮐه دولت قبلي ﮐارهاي بهتري نسبت به دولت فعلي انجام داد حالا اگه بانﮐ مرﮐزي دلسوزه مردمه نرخ سودهاي بانﮐيشو براي قشر متوسط به ﭘايين و در خط فقر به خصوص جونهاي شغل آزادي ﮐه ﭘشتوانه شغلي محﮐمي ندارند تسهيلاتي در حد 4 درصد اعتا ﮐنه بتونند زندگيشنو از اين نداري و فقر فلاﮐت نجات بدن
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    آمریکا=چاپگر پول بدون پشتوانه=شیاد=کلاهبردار=ظالم=مستکبر=عامل سخت شدن زندگی انسانها=مرگ بر آمریکا=مرگ بر شیطان
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    دولت یازدهم را دولت آمارهای من دراری بنامید آدم هایی می شناسم برای یک بر بری لنگند دولت دروغ تحویلشان میدهد
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    چرا همش میخاستم دولت خراب کنین
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    با اینکه همه شما میدانید که اشرافی و اعیان شده اید ولی کاری هم در خصوص توسعه عدالت نمیکنید و اینکه تابحال دریافتی مدیر بانک و بخش خصوصی سقف نداشته عجیب و بیانگر دستی در کاسه داشتن و کج فهمی است و باید افراد غیر مسلمان و دموکراتیک در راس باشند که امکان نادیده گرفتن و زد و بند داخلی و مخفی و غیرشفافسازی نباشد.
  • اسفندیار ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    زنده باد بهار زنده باد مردان بهاری زنده باد یاران بهاری
  • وحید ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    ای بابا مشرق داری چی میگی ما الان در کشور هر روز یه گشایش داریم آفتاب تابان داریم مگه میشه همچین مشکلی داشته باشیم این احتمالا فتوشاپه!!!
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اگر شاغل ندارن پس درامدشان از کجاست و ایا فقط با یارانه زندگی میکنند و اجاره خانه و هزینه ایتب و ذهاب میدهند؟
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    الان چطور میگن بیکاری 11 درصده؟ مرگ بر دروغگویان
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    يكي از همون خانوادها ما هستيم من و همسرم با 2 تا بچه كه همه بيكاريم مسئولين كلاهشون رو بالاتر بگيرن هرجا هم برا كار رفتم ندادند كه ندادند فقط آشنا يا خانم با شرايط خاص ميخوان
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    بعضیها واقعا از اوضاع داخل کشورر بی خبرن بعضیعها هم خودشونو میزنند به نفهمی بله عزیزان وضع زندگی خیلیها به امید یارانه و کمک خیرین میچرخه ...میگی نه یکیش خودمم قبول نداری بگو آدرس بدم بیا زندگی منو امثال منو از نزدیک ببین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس