رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در ستاد هدفمندی یارانه ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: نوع جدید کلاهبرداری که این روزها رواج پیدا کرده است، کلاهبرداری با ادعای برنده شدن در ستاد هدفمندی یارانه ها است.  
 
وی افزود: طی این فرایند، کلاهبرداران از قبل طعمه ها و قربانیان را از طریق اطلاعاتی که آنها با عضویت در گروه های استخدامی، انجمن های درسی و تفریحی، گروه های بازی، شبکه های اجتماعی و...  به اشتراک گذاشته اند، پیدا می کنند و یک بررسی روی آنها انجام داده و سپس اعتماد قربانیان را به خود جلب می کنند.  
 
رئیس پلیس فتای مازندران، گفت:در این کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی به قربانیان گفته می شود، که شما برنده جایزه چند میلیونی در ستاد هدفمندی یارانه ها شده اید و سپس با ترفندهای خاص آنها را به پرداخت مبلغی برای پیشبرد کارهای قانونی و مراحل اداری و مالی، به حساب جعلی که ادعا می کنند، حساب ستاد هدفمندی یارانه ها است، هدایت می کنند و از افراد کلاهبرداری می کنند. حتی گاهی ممکن است آنها را به سایتی جعلی هدایت و در آنجا با ترفند فیشینگ از آنها کلاهبرداری کنند.
 
سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان گفت: کاربران باید بدانند که تماس های تلفنی از این قبیل جعلی بوده و از سمت سازمان خاص نیست و قبل از اطمینان به تماس گیرنده و دادن اطلاعات یا پرداخت وجه، حتما شماره های سازمان مربوطه را از 118 یا اینترنت پیدا کرده و با سازمان مربوطه تماس بگیرند و صحت و سقم را جویا شوند.
 
وی افزود: در غیر این صورت بدانند که این نوع تماس ها اغلب کلاهبرداری از نوع کلاهبرداری ارتباطی است  که از طریق ایمیل یا تلفن، با افراد تماس و به این شیوه کلاهبرداری انجام می دهند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس