سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: همیشه و در همه دوره ها منتقدانی هستند که معتقدند مادامی که خودشان در کادر فنی تیم ملی نیستند مربیان دیگر به هیچ دردی نمی خورند.

برزگر: طلایی یک سال فرصت دارد خودش را ثابت کند/از وزیر کمک می خواهیمسرویس ورزش مشرق – پیرو تغییر و تحولات بوجود آمده در کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی اینکه این جابجایی ها در جهت مثبت صورت گرفته یا نه اظهار نظرهای متفاوتی مطرح شده و بازتاب های  مختلفی را به دنبال داشته و همچنان هم ادامه دارد.
 
منصور برزگر در گفت و گو با مشرق، درباره نحوه انتخاب محمد طلایی، برنامه هایی که برای این تغییرات مدنظر کمیته فنی تیم کشتی ازاد است و انتقاداتی که به این انتخاب صورت گرفته توضیحاتی داد که متن کامل صحبت های وی در ادامه می آید:

*همه موافق طلایی بودند

اعضای شورای فنی تشکیل شده از تعدادی جوان و با تجربه که اتفاقا جمع خیلی خوبی هم هستند و انتخاب شایسته ای هم داشتند که محمد طلایی بود. اعضای این شورا آمدند و همفکری کردند و ما از آنها خواستیم که عقایدشان را مطرح کنند و صرفا فقط به نظرات فدراسیون و شورا توجهی نداشته باشند و هر کسی صحبت هایش را کرد و با اینکه این اولین جلسه شورای فنی بعد از المپیک بود ولی همه متفق القول به انتخاب محمد طلایی رأی دادند و این مربی جوان با اکثریت آرا انتخاب شد.

*این مربی یک ویژگی خاص دارد

محمد طلایی در این سالها با تیم کشتی جوانان کار می کرده و جدای از این بحث یک مربی فنی است که در طول این مدت با نوجوانان هم در دوره ای کار کرده و تقریبا با همه سرمایه های آماده به حضور در تیم بزرگسالان آشناست. از این رو می توان گفت که این هم به خودی خود یکی از ویژگی های محمد طلایی محسوب می شود که می تواند رابطه خوبی هم با کشتی گیران تیم ملی برقرار کند.
 
*خادم کاملا او را می شناسد

محمد طلایی در المپیک عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بوده و هم او می داند رییس فدراسیون از تیم ملی کشتی چه می خواهد و هم در نقطه مقابل رسول خادم می داند که محمد طلایی چه توانایی هایی در مربیگری دارد. البته هیچ کس کامل نیست و همه ما باید به این مربی کمک کنیم تا تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند.

*طلایی یک سال فرصت دارد

شورای فنی برای اینکه در امر انتخاب طلایی بهترین تصمیم را گرفته باشد برای او مدت زمان یک ساله ای را تعیین کرد تا با حضور تیم ملی در مسابقات جهانی که فکر می کنم سال بعد در فرانسه برگزار می شود عیار این مربی را بسنجد. ما یک سال به او فرصت دادیم و قرار است او همه تلاشش را در این مدت بکار بگیرد تا در صورت برآورده شدن انتظارات شورای فنی، طلایی به کار خود تا المپیک 2020 ادامه داده و یا در صورت نیاز به تقویت کادر فنی تیم ملی و یا حتی تغییرات فکر کنیم.

*هنوز برنامه های او را نمی دانیم

اینکه طلایی گفته برای جوانگرایی در تیم ملی برنامه دارد را در رسانه ها شنیدیم و هنوز برنامه اش را برای شورای فنی نیاورده است تا آن را بررسی کنیم. امیدوارم در ادوار بعدی برای انتخاب مربی این را در نظر بگیریم که هر کس خواست برنامه اش را ارائه دهد و بعد از مربی استفاده شود که بهترین برنامه را ارائه کرده باشد. البته در این دوره چون طلایی در کادر فنی تیم ملی بود و رسول خادم از برنامه هایش اطلاع داشت هماهنگی های لازم در این باره صورت گرفته بود.

*برخی انتقادات مغرضانه است

من هم که در سال 1357 از دنیای کشتی خداحافظی کردم بلافاصله به من حکم سرمربیگری تیم ملی دادند و بلافاصله هم انتقادات تندی علیه من و کسانی که این انتخاب را کرده بودند صورت گرفت ولی بعدها که عملکرد مرا در تیم ملی ظرف این مدت که حدود 40 سال شده دیدند شرایط فرق کرد. عده ای مغرض همیشه هستند که می گویند فقط تیم ملی با حضور آنها خوب است و بدون آنها تیم ملی همیشه بد است. حساب این افراد با منتقدان جداست و مشخص است که آنها دلشان به حال خودشان می سوزد نه کشتی. آنها فقط می گویند که ما باید باشیم و بقیه نباشند.

*گزینه های دیگری هم بودند

در زمان انتخاب درباره گزینه های دیگری هم بحث صورت گرفت. افرادی مانند غلام محمدی، حسن محبی یا مجید خدایی که البته شورای فنی نظر قطعی در ارتباط با این افراد ندادند و من فقط حرف زدم و گفتم که باید همه ما کمک کنیم، همفکری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که زمان را از دست ندهیم و برای تکامل پیدا کردن یک مربی جوان مثل طلایی می توانیم کنار هم باشیم. اینکه بگوییم یک نفر همه خصوصیات عالی را دارد اصلا غیر ممکن است و کنار هم بودن و با یکدیگر بودن است که باعث می شود به وحدت برسیم و در نهایت هم سودش را کشتی مملک مان می برد.

*حضور خادم کمرنگ می شود

با توجه به سمت جدید رسول خادم در فدراسیون بین المللی کشتی و از آن طرف ریاست بر فدراسیون کشتی خودمان او دیگر کمتر فرصت دارد تا در کنار تیم ملی باشد و باید به امورات کشتی برسد که اتفاقا خیلی هم مشکلات در فدراسیون داریم که رسول خادم باید به آنها رسیدگی کند.

*از وزیر هم خواسته ای داریم

این بحث در شورای فنی مطرح شده که از وزیر محترم بخواهیم تعدادی از مربیان جوان و سازنده ما را استخدام کند تا در استان هایی مانند آذربایجان، زنجان، خراسان و کرمانشاه کار کنند و این همه استعدادی که در کشتی این مناطق وجود دارند را پیدا کرده و به تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان معرفی کنند تا از آنها استفاده شود. اعزام این مربیان به این استان ها باعث می شود که روش کشتی ها در این مناطق به روز شود. رسول خادم می تواند در چنین شرایطی بهتر هم تصمیم گیری کند و دستش برای انتخاب کشتی گیر برای تیم های ملی بازتر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    همه جا از این مغرضا هست
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    ورزش ما انقدر مشکل داره این یکیشه
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    برزگر همچین مربی موفقی نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس