رئیس کمیته ملی المپیک عدم دریافت مدال در رشته‌های تکواندو و کشتی فرنگی و حق‌خوری صورت گرفته در یکی از بازی‌ها را دلیل افت رتبه ایران در بازی المپیک ریو نسبت به المپیک لندن دانست.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی درباره دلیل افت رتبه ایران در بازی‌های المپیک ریو نسبت به المپیک لندن، گفت: در بازی‌های المپیکی رقابت‌ها بسیار سنگین و نزدیک به هم هستند و اگر رنگ یک مدال کمی بالا و پایین شود می‌تواند در نتایج و جایگاه یک کشور تاثیر مستقیم بگذارد و از آنجا که کاروان ایران برخلاف انتظار در دو رشته ورزشی تکواندو و کشتی فرنگی مدالی کسب نکرد،  رتبه ایران در این بازی‌ها نسبت به المپیک گذشته افت داشت.

وی ادامه داد: رتبه ۱۵ کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک رتبه قابل قبولی است و اگر در بازی‌های المپیکی نیز آن حق‌‎خوری صورت نمی‌گرفت یا حتی یک مدال بیشتر کسب می‌کردیم این رتبه افزایش پیدا می‌کرد.  

هاشمی همچنین افزود: جامعه ورزش و مردم توقع داشتند که در رشته تکواندو و کشتی فرنگی مدال کسب کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد هر چند خانم کیما علیزاده بسیار خوب ظاهر شد و آن خُسران را تا حدودی جبران کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص نقاط ضعف برگزاری بازهای المپیک ۲۰۱۶ ریو، به خانه ملت گفت: برگزارکنندگان در بحث ترانسفر سبب نگرانی تیم‌های حاضر در ریو شده بودند و راهنماهای تیم‌ها تسلط کافی نداشتند و در دو سه روز نخست مسابقات مشکلاتی در این حوزه ایجاد شده بود اما کشور برزیل زیرساخت‌های خوبی را ایجاد و تماشاگران‌شان استقبال خوبی از بازی‌ها داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس