کد خبر 633450
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به دنبال تصویب طرحی هستند که هدف از آن تمدید قانون تحریم‌های ایران و افزایش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو است.

به گزارش مشرق، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به بهانه مقابله با «نگرانی‌های ناشی از توافق هسته‌ای با ایران»، به دنبال تصویب طرحی هستند که کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

به نوشته پایگاه «هیل»، سناتورها «لیندزی گراهام»، «جان مک‌کین»، «مارک کرک»، «کلی آیوت»، «مارکو روبیو»، «رونی بلانت» و «تد کروز» روز سه‌شنبه طرحی به ارزش 1.5 میلیارد دلار برای پرداخت اضطراری به اسرائیل را به صحن سنا برده‌اند.

گراهام در بیانیه‌ای نوشته است: «توافق هسته‌ای اخیر، ایران را با انبوهی از پول نقد مواجه کرده است. ما باید برای رژیم ایران روشن کنیم که همچنان کنار متحد نزدیکمان ایستاده‌ایم و به توان دفاعی اسرائیل متعهد هستیم.»

بر اساس این طرح، واشنگتن باید 750 میلیون دلار برای توسعه دفاع موشکی و 750 میلیون دلار برای تقویت دیگر بخش‌های نظامی اسرائیل، هزینه کند.

این طرح یک هفته پس از آن ارائه شده است که واشنگتن و تل‌آویو طرح اعطای بزرگترین بسته حمایت نظامی در تاریخ آمریکا به یک دولت خارجی را امضا کردند. این توافقنامه آمریکا را متعهد می‌کند که به مدت یک دهه، سالانه 3.8 میلیارد دلار به کمک نظامی به اسرائیل بودجه تخصیص دهد.

طرح پیشنهادی این سناتورهای جمهوری‌خواه، علاوه بر افزایش کمک نظامی به اسرائیل، تمدید قانون تحریم‌های ایران را نیز به همراه دارد. قانون تحریم‌های ایران که زیربنای تمام تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه تهران است، پایان سال 2016 منقضی می‌شود.

هم سناتورهای دموکرات و هم سناتورهای جمهوری‌خواه طرح‌های مختلفی برای نحوه تمدید قانون تحریم‌های ایران ارائه کرده‌اند، اما طرفین هنوز نتوانسته‌اند به مدلی واحد دست پیدا کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس