کد خبر 633438
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که نیمی از سلاح‌های آمریکایی در اختیار و مالکیت تنها سه درصد جمعیت این کشور قرار دارد.

به گزارش مشرق، جدیدترین بررسی منتشر نشده هاروارد- نورث ایسترن که در اختیار گاردین قرار گرفته، حاکی است که نیمی از سلاح های آمریکا در اختیار 3 درصد جمعیت این کشور است و به طور میانگین هر یک از این افراد 17 سلاح در اختیار دارند.

این بررسی نشان می دهد، در حالی که تعداد مردان مالک اسلحه رو به کاهش است، در مقابل تعداد زنانی که سلاح در اختیار دارند، با افزایش روبرو شده است.

این گزارش افزود: تعداد اسلحه ها در آمریکا از سال 1994 میلادی تاکنون 70 میلیون قبضه افزایش داشته و هم اکنون به بیش از 265 میلیون رسیده است.

البته در این مدت تعداد کسانی که اسلحه در اختیار داشته اند با کاهش روبرو شده و از 25 درصد به 22 درصد رسیده است.

در حالی که در سال 1994 میلادی 42 درصد مردان آمریکایی اسلحه داشته اند، این رقم در بررسی جدید به کمتر از 32 درصد کاهش یافته است.

در شرایطی که در سال 1994 میلادی تنها 9 درصد آمریکایی ها سلاح داشته اند، این رقم در بررسی جدید به 12 درصد افزایش یافته است.

علی رغم افزایش زنانی که مالک اسلحه هستند، این بررسی نشان می دهد که اکثر مالکان اسلحه در آمریکا سفیدپوستان، مردان و کسانی هستند که در مناطق روستایی زندگی می کنند.

30 درصد محافظه کاران اعلام کرده اند که سلاح دارند، این رقم در بین میانه روها به کمتر از 19 درصد و لیبرال ها به 14 درصد رسیده است.25 درصد سفیدپوستان اعلام کرده اند که سلاح دارند و این رقم برای اسپانیایی تبارها به 16 درصد و سیاهپوستان به 14 درصد می رسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس