کد خبر 632652
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

خبرگزای آسوشیتدپرس امروز (28 شهریور) به نقل از یک مقام پلیس نوشت که وسیله دومی که در نزدیکی محل انفجار نخست منطقه منهتن نیویورک یافت شد به ظاهر یک زودپز است که سیم پیچی شده و یک گوشی همراه به آن وصل کرده اند.

 به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس گفت که این وسیله در داخل کیسه ای پلاستیکی قرار داشت. پلیس از مردم محل خواسته تا نزدیک پنجره های مشرف به خیابان نشوند.

آسوشیتدپرس در خبر دیگری در این ارتباط نوشت که دونالد ترامپ پیش از آنکه پلیس نیویورک جزئیات انفجار منهتن را اعلام کند، خبر 'بمب گذاری' را منتشر کرد.

وی که برای سخنرانی در جمع هوادارانش به شهر کلرادو اسپرینگز ایالت کلرادو رفته بود دقایقی پس از آنکه از هواپیمایش پیاده شد به حاضران گفت: 'باید خیلی محکم باشیم.'

با این حال هیلاری کلینتون موضع محتاطانه ای در قبال حادثه منهتن اتخاذ کرد و پس از سخنرانی و در جریان ضیافت شام بنیاد فراکسیون سیاهپوستان کنگره از جزئیات حادثه مطلع شد.

پیشتر مسئولان آمریکایی خبر دادند که انفجار محله چلسی منهتن نیویورک که 29 مجروح بر جای گذاشت اقدامی جنایی بوده و هنوز با سازمان های تروریستی ارتباطی ندارد.

یکی از منابع انتظامی خبر داد که بر اساس نتایج تحقیقات اولیه انفجار در یک سطل زباله رخ داده است اما علت آن هنوز نامشخص است.

منابع انتظامی به رسانه های آمریکایی گفتند که وسیله انفجاری دست ساز موجب این انفجار شده است.

دیروز نیز انفجار یک بمب دست ساز در 'سیساید پارک' نیوجرسی آمریکا موجب لغو مسابقه موتورسواری در 'اوشن کانتی' شد. دفتر دادستانی شهر 'اوشن کانتی' در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد در این انفجار به کسی آسیبی نرسید و به زیرساخت های اطراف نیز خسارتی وارد نشد.

طبق اعلام سخنگوی این دادستانی، در نزدیکی محل انفجار بسته مشکوک دیگری نیز پیدا شد اما اعلام نشد که حامل مواد منفجره بود یا خیر. انفجار نیوجرسی نیز در یک سطل زباله رخ داد.

تروریستهای چچن تبار در 15 آوریل 2013 از دو زودپز بمب گذاری شده برای حمله به تماشاچیان دوی ماراتن شهر بوستون استفاده کردند که در نتیجه دو نفر کشته و بیش از 260 نفر مجروح شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس