کد خبر 632884
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

نخست‌وزیر عراق وجود نیروهای ترکیه در خاک کشورش را مانعی در مسیر از بین بردن داعش دانست.

العبادی: حضور ترکیه در خاک عراق توجیه پذیر نیست
به گزارش مشرق به نقل از المنار، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که وجود نیروهای ترکیه در خاک این کشور، در مسیر از بین بردن گروه تروریستی داعش، مانع ایجاد می‌کند.

وی عصر یکشنه در نشستی خبری اعلام کرد: تلاش بر ادامه حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق، توجیه پذیر نیست. اگر ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی داعش جدی است، باید به درخواست عراق برای خارج کردن نیروهایش، عمل کند.

نخست‌وزیر عراق افزود: عراق همسایه ترکیه است و ما می‌خواهیم روابط سازنده‌ای با این کشور داشته باشیم، اما ترکیه می‌خواهد نیروهایش در پادگانی نزدیک موصل باقی بمانند و این امر به روابط دو کشور لطمه می زند.

العبادی تاکید کرد که آزادسازی موصل، ضربه سختی به تروریسم وارد می‌کند. ما همچنان به نقشه آزادسازی موصل پایبندیم و برای کاهش خسارات در بین نظامیان و غیر نظامیان تلاش می‌کنیم.

پیش از این ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق گفته بود که ما با هرگونه عملیات نظامی ترکیه در خاک کشورمان بدون آگاهی و هماهنگی با دولت مرکزی در عراق کاملا مخالفیم.

وزیر خارجه عراق بار دیگر بر مخالفت عراق با حضور نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر بعشیقه و ضرورت خروج این نیروها از خاک عراق و بستن این پرونده تاکید کرد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    در دنیا قانون جنگل حاکمه اگر قدرت دارید با قدرت متجاوز را از خاک کشورتان بیرون کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس