کد خبر 632826
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

نخست وزیر عراق یکشنبه شب برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد و منابع خبری اعلام کردند که وی در نیویورک بر موضوعاتی از جمله جنگ موصل رایزنی خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد، حیدرالعبادی شامگاه یکشنبه در راس هیاتی راهی نیویورک شد تا در هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

در این بیانیه همچنین گفته شده که العبادی در حاشیه مجمع عمومی با جمعی از رهبران کشورهای جهان و نیز روسای سازمان های بین المللی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

العبادی در مجمع عمومی امسال ، سخنرانی خواهد کرد که محوریت آن موضوعاتی چون تروریسم، جنگ علیه داعش و پیروزی های نیروهای مسلح در جنگ های اخیر در عراق خواهد بود.

برخی منابع می گویند، العبادی در جریان سفر به نیویورک و دیدار با رهبران جهان، مهمترین مسایل جاری در منطقه ، از جمله جنگ علیه تروریسم و نیز عملیات آتی موصل را به بحث خواهد گذاشت و برای جذب کمک های بین المللی برای بازسازی و ترمیم خرابی های ناشی از حمله داعش به عراق طی دو سال گذشته نیز تلاش خواهد کرد.

گفته شده که العبادی قصد دارد دیدگاه های عراق را برای حل و فصل مشکلات منطقه بصورت صلح آمیز و نیز پایان دادن به منازعات ، در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

این منابع همچنین پیش بینی کرده اند که وی در هفته جاری در حاشیه مجمع عمومی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز ملاقات خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس