وزیر خارجه سوریه روز پنجشنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از همتایان اروپایی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست های هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمود عباس رئیس تشیکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

طرفین در این دیدار به بررسی تحولات فلسطین پرداختند و عباس بر حمایت ملت فلسطین از ملت سوریه و حمایت از مبارزات آن علیه تروریسم تاکید کرد و تلاش برای ریشه کن کردن تروریسم را ضروری دانست.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین به تشریح تحرکات جاری برای حذف حقوق قانونی ملت فلسطین و تلاش های برخی طرف های منطقه ای و بین المللی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

ولید المعلم همچنین با «لوبومیر زاورالیک» همتای خود از جمهور چک دیدار و آخرین تحولات اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: همه از تلاش برای پایان دادن به درد و رنج ملت سوریه دم می زنند، اما هیچ کس دلایل واقعی این درد و رنج را که همان تروریسم و تداوم حمایت برخی کشورهای مشخص از گروه های تروریستی و اقدامات ظالمانه یکجانبه گرایانه است، مورد توجه قرار نمی دهد.

طرفین در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری های بین المللی در زمینه جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن صلح و امنیت به سوریه و نیز تلاش برای رساندن کمک های انسان دوستانه جمهوری چک به دست شهروندان سوری تاکید کردند.

وزیر خارجه جمهوری چک نیز به نوبه خود تصریح کرد که تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی در زمینه بحران سوریه مسئولیت تمامی طرف هاست و چک علاقمند به مشارکت در بازسازی سوریه است.

ولید المعلم همچنین با «ارلان ادریسوف» همتای قزاقستانی خود دیدار و درباره اوضاع منطقه و مناسبات دو جانبه و نیز راه های توسعه و تحکیم این روابط و لزوم هم افزایی تلاش ها در زمینه جنگ علیه تروریسم گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار تداوم همکاری و هماهنگی در زمینه مقابله با خطر گسترش تروریسم در عرصه جهانی را ضروری دانستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس