کد خبر 632610
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در تمام دنیا دریافتی های پزشکان سقف دارد و ما هم نباید از این موضوع مستثنی باشیم اما اینکه کدام مرجع این سقف را مشخص کند در کمیسیون در حال بررسی است.

به گزارش مشرق به نقل از نظام پرستاری، احمد حمزه ای، اظهار داشت: برخی پزشکان در قسمت های جراحی و کلینیکی ده ها برابر بیشتر از اساتید خود دریافتی دارند برای همین در کمیسیون بهداشت به دنبال عادلانه کردن دریافتی ها هستیم.
 
وی افزود: هم اکنون نمایندگان با تعیین سقف دستمزد موافق هستند اما تنها نباید شورای حقوق و دستمزد آن را تعیین کند بلکه باید کاشناسان مربوطه،  نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت و...، یک سقف پرداختی را تعیین کنند.
 
حمزه ای با بیان اینکه معتقد به تعییت سقف هستم اما اینکه کدام مرجع این کار را انجام دهد باید بررسی شود، گفت: در کمیسیون شیوه های پرداخت کشورها و الگوها را بررسی کردیم چون در تمام دنیا فاصله دریافتی بین پزشک و پرستار وجود دارد اما میزان و سقف آن باید مشخص شود.
 
وی ادامه داد: قطعا با تعیین شیوه پرداخت و سقف، درآمد پزشکان کاهش پیدا می کند اما این به نفع تیم درمان خواهد بود چون مشکل تفاوت کارانه پزشک با پرستاران حل می شود و این یک قدم در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خواهد بود.
 
عضو کمیسیون بهداشت افزود: در نظر داریم تعیین سقف پرداخت پزشکان را در برنامه ششم قانونی کنیم تا در سالهای بعد این مشکل وجود نداشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بنده ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مثلا سقف باشه بیست میلیون.... یا سی میلیون مثل بقیه مردم!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    آقای وزیر! در سکوت همه حتی رسانه ها شما پولهای بی حساب کتاب حتب مربوط به بخش تولید و اشتغال را با چراغ سبز مجلس بردید در طرح غیرکارشناسی تحول سلامت کهخ به اعتراف اخیرتان چاه ویلی است که سیری ندارد حال فکر میکنید کاگران همان کارخانه های تعطیل شده با شما و طرحتان چه حسابی خواهند داشت فردای قیامت طرحی که ظاهری خوب و عوام فریب دارد اما در واقع موقت و پزشک متمول کن! حتی در سیستم سلامت هم تبعیض ایجاد کرد تحقیق و آموزش پزشکی افت کرد وووو انتظاری جز کلیه فروشی داشتید؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس