به گزارش مشرق، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال روند قابل پیش بینی آینده رسانه های اجتماعی ایرانی را تشریح کرد.
وی گفت: مصرف محتوای تفریحی و عمومی همچنان رفتار غالب در شبکه های اجتماعی است.
موسویان افزود: ورند عضویت کاربران ایرانی در رسانه های اجتماعی از الگوی مشابه غربی تبعیت می کند اما با تاخیری بیش از پنج سال، به این معنی که عضویت ایرانیان در شبکه های اجتماعی با سرعتی کمی بیشتر، دارای مشابهتی در گسترش نفوذ با کشور های توسعه یافته است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اینکه همچنان فیس بوک به عنوان مرجع اصلی فعالیت های رسانه اجتماعی کاربران مطرح است، گفت: اما رشد شتابان شبکه های موبایل محور در مقابل توقف رشد فیس بوک جالب به نظر می رسد.
موسویان تصریح کرد: شخصی نگاری و فرد محوری به عنوان حاصل اصلی گرایش کاربران به شبکه های اجتماعی موبایلی مطرح است.
به گفته وی، گرایش شتابان مخاطبان به محتوای صوتی، تصویری و بالاخص عکس در قیاس با محتوای متنی نشان از تغییر شدید ذائقه مصرف مخاطبان دارد، سبقت سریع شبکه اشتراک گذاری عکس همانند اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی گواه این موضوع است.
وی گفت: علی رغم گرایش عمومی جهانی به شبکه های تخصصی و حرفه ای به نظر می رسد این شبکه ها در داخل مغفول مانده اند.
موسویان ادامه داد: گسترش فعالیت های بازرگانی و تبلیغاتی علی رغم تلاش مدیریت شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی حاکی از تغییر مسیر بخشی از فعالیت اقتصادی فضای مجازی به مسیر های غیر رسمی است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ذائقه مخاطب به شدت دارای متن گریزی، خلاصه خوانی و محتوای کوتاه است و این روند رو به رشد خواهد بود.
موسویان میگوید: وبلاگ نویسی با اینکه از گسترش و نفوذ گذشته برخوردار نیست اما همچنان ظرفیت مناسبی برای ترویج محتوا خوانی کاربر است.
به گفته وی، فضای مجازی برای کاربران ایرانی از استفاده تابلو اعلانات گونه در حال تبدیل به محیطی برای زیست است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد چند ۱۰ برابری مصرف پهنای باند موبایل گسترش شبکه های موبایلی بیشتر از گذشته خواهد بود.
موسویان گفت: بسیاری از شبکه های اجتماعی داخلی در بعضی موارد دچار همان آسیب های فرهنگی مشابه شبکه های اجتماعی خارجی هستند.
وی گفت: کلوب،آپارات و لنزور در حوزه شبکه های اجتماعی توانسته اند با جلب نظر کاربر برند قابل قبولی در این حوزه ایجاد کنند. توانایی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصویر آپارات در گسترش دایره موضوعی و تنوع محتوا و ارائه سرویس مناسب تا حدودی نیاز مخاطب به مشابه خارجی را برطرف کرده است.
وی افزود: در حوزه سرویس بلاگ ها تقریبا می توان ادعا کرد که کاربر داخلی از سرویس مشابه خارجی بی نیاز است.
وی گفت: مصرف محتوای تفریحی و عمومی همچنان رفتار غالب در شبکه های اجتماعی است.
موسویان افزود: ورند عضویت کاربران ایرانی در رسانه های اجتماعی از الگوی مشابه غربی تبعیت می کند اما با تاخیری بیش از پنج سال، به این معنی که عضویت ایرانیان در شبکه های اجتماعی با سرعتی کمی بیشتر، دارای مشابهتی در گسترش نفوذ با کشور های توسعه یافته است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اینکه همچنان فیس بوک به عنوان مرجع اصلی فعالیت های رسانه اجتماعی کاربران مطرح است، گفت: اما رشد شتابان شبکه های موبایل محور در مقابل توقف رشد فیس بوک جالب به نظر می رسد.
موسویان تصریح کرد: شخصی نگاری و فرد محوری به عنوان حاصل اصلی گرایش کاربران به شبکه های اجتماعی موبایلی مطرح است.
به گفته وی، گرایش شتابان مخاطبان به محتوای صوتی، تصویری و بالاخص عکس در قیاس با محتوای متنی نشان از تغییر شدید ذائقه مصرف مخاطبان دارد، سبقت سریع شبکه اشتراک گذاری عکس همانند اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی گواه این موضوع است.
وی گفت: علی رغم گرایش عمومی جهانی به شبکه های تخصصی و حرفه ای به نظر می رسد این شبکه ها در داخل مغفول مانده اند.
موسویان ادامه داد: گسترش فعالیت های بازرگانی و تبلیغاتی علی رغم تلاش مدیریت شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی حاکی از تغییر مسیر بخشی از فعالیت اقتصادی فضای مجازی به مسیر های غیر رسمی است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ذائقه مخاطب به شدت دارای متن گریزی، خلاصه خوانی و محتوای کوتاه است و این روند رو به رشد خواهد بود.
موسویان میگوید: وبلاگ نویسی با اینکه از گسترش و نفوذ گذشته برخوردار نیست اما همچنان ظرفیت مناسبی برای ترویج محتوا خوانی کاربر است.
به گفته وی، فضای مجازی برای کاربران ایرانی از استفاده تابلو اعلانات گونه در حال تبدیل به محیطی برای زیست است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد چند ۱۰ برابری مصرف پهنای باند موبایل گسترش شبکه های موبایلی بیشتر از گذشته خواهد بود.
موسویان گفت: بسیاری از شبکه های اجتماعی داخلی در بعضی موارد دچار همان آسیب های فرهنگی مشابه شبکه های اجتماعی خارجی هستند.
وی گفت: کلوب،آپارات و لنزور در حوزه شبکه های اجتماعی توانسته اند با جلب نظر کاربر برند قابل قبولی در این حوزه ایجاد کنند. توانایی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصویر آپارات در گسترش دایره موضوعی و تنوع محتوا و ارائه سرویس مناسب تا حدودی نیاز مخاطب به مشابه خارجی را برطرف کرده است.
وی افزود: در حوزه سرویس بلاگ ها تقریبا می توان ادعا کرد که کاربر داخلی از سرویس مشابه خارجی بی نیاز است.