کد خبر 632292
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قیمت نهایی مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ جدید پردیس مشخص شده و متقاضیان این واحدها باید حدود ۴۶ میلیون تومان پرداخت کنند، قیمت نهایی واحدهای فاز ۸ نیز بسته به متراژ بین ۶۵ تا ۸۱ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، سرانجام پس از ماه‌ها انتظار قیمت واحدهای مسکن مهر فازهای 5،8 و 9 نهایی شده که به زودی توسط شرکت عمران پردیس اعلام می‌شود. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به واحدهای مسکن مهر فاز 8 است.

این مسئله نیز به دلیل متراژ بالای این واحدها روی داده که نشات گرفته از 128 متر تا 180 متر (با احتساب مشاعات) واحدهای مسکن مهر فاز 8 است. بر این اساس بسته به متراژ این واحدها سهم آورده متقاضیان بین 65 تا 81 میلیون تومان خواهد بود. قرار بر این بوده که فردا قیمت نهایی فاز 8 به اطلاع متقاضیان مسکن مهر برسد که به دلیل اعتراض نمایندگان متقاضیان  این امر به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود فردا جلسه‌ای کارشناسی با حضور نمایندگان متقاضیان مسکن مهر پردیس و نمایندگان عمرانی و حقوقی شرکت عمران طی فردا برگزار خواهد شد و پس از آن قیمت نهایی مسکن فاز 8 (احتمالا هفته آینده) اعلام می‌شود.

از سوی دیگر قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر فاز 5 و 9 نیز مشخص شده است. بر این اساس قیمت نهایی 10 هزار واحد فاز 5 حدود 46 میلیون تومان است که از قیمت‌های اعلام شده قبلی در زمستان سال گذشته حدود 8 میلیون تومان کمتر است. متقاضیان واحدهای فاز 9 جدید (برج‌های 15 طبقه) نیز مانند فاز 5 باید 46 میلیون تومان آورده خود را پرداخت کنند.

یکی از مصائب واحدهای مسکن مهر پردیس هزینه‌های بالای آماده‌سازی و محوطه‌سازی است که حدود 40 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است. این در حالی است که شرکت عمران از متقاضیان مسکن مهر هزینه‌های آماده‌سازی یعنی 11 میلیون تومان را دریافت کرده و مابقی هزینه‌ها از منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد.

بر این اساس شرکت عمران شهرهای جدید باید حدود 1900 میلیارد تومان (هزینه‌های محوطه‌سازی) را برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر شهر پردیس تامین کند.

یکی از شروط شرکت عمران شهر جدید پردیس برای اعمال افزایش قیمت مسکن مهر ارائه برنامه زمانبندی تحویل واحدها از سوی پیمانکاران است. در این راستا الحاقیه قراردادی بین شرکت عمران و پیمانکاران امضا می‌شود تا مطابق آن منابع مالی تزریق شود.

لازم به ذکر واحدهای مسکن مهر فاز 9 قدیم نیز با توجه به تاخیر پیش آمده در تحویل آنها مشمول افزایش قیمت چندانی نمی‌شود و قیمت نهایی این واحدها حول و حوش نرخ‌های اعلام شده قبلی (4 تا 6 میلیون تومان) خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پورعصمت US ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    همش. دروغ تحویل مردم ندید لطفا . روزگار ما رو سیاه کردین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس