امیر مرحوم غلامرضا شیرانی در سال 1391 فرماندهی عملیات آزادسازی کشتی تجاری ایرانی را از دست دزدان دریایی به عهده داشت که با آزادی سازی این کشتی همراه بود.

به گزارش مشرق، جمعه‌ای که گذشت قلبی از حرکت ایستاد که در تمام عمر پربرکتش برای اسلام تپیده بود، برای اعتلای پرچم سه رنگ منقش به کلمه جلاله الله و برای خدمت به مردم سرزمین ایران؛ چه آن روزها که روی عرشه کشتی، پهنه آبی دریاها را می‌پیمود و چه آن زمان که پس از 18سال با رضایت کامل فرمانده ارشدش کشتی را واگذار و وجود آسمانی اش مقیم خاک جنوب شد تا در سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش درمنطقه دوم ولایت جاسک، پایه گذار حرکت های بزرگ در راه پیشرفت منطقه و خدمت به مردم محروم آن جا باشد. حضور امیر شیرانی در جاسک، مقدمه ای برای تحولات گسترده اقتصادی و فرهنگی در منطقه بندرجاسک و سیریک گشت.

سال 1386 پس از دستور مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای، مبنی برحضور در سواحل عمان و توسعه منطقه مکران، امیر غلامرضا شیرانی که خود از اهالی دیار زیبا و آباد اصفهان بود، با پذیرش تمام محرومیت های جنوب، همراه با خانواده خود در این منطقه اسکان یافت.

فکر باز، نگاه روشن و توانایی عالی مدیریتی این امیر تلاشگر همراه با اعتقاد کامل به اسلام ناب و آرمان های انقلاب اسلامی، زمینه ساز آبادانی و پیشرفت منطقه بندرجاسک شد، به گونه ای که بخش عمده ای از زیرساخت های بندرجاسک مثل مدارس، مراکز بهداشتی و مصلا با تلاش های این امیرخستگی ناپذیر ایجاد گشت .

امیرشهید شیرانی در حوزه اقتدار دفاعی نیز قدم های مهمی برداشت، به گونه‌ای که انتقال و جابه جایی بخش زیادی از تجهیزات و امکانات دریایی ارتش به منطقه جاسک و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریاهای دوردست با اعزام ناوگروه ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اقدامات دوران پربار خدمت ایشان محسوب می شود.

این فرمانده ولایتمدار و شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوم ولایت جاسک در سال 1391 فرماندهی عملیات آزادسازی کشتی تجاری ایرانی را از دست دزدان دریایی به عهده داشت که با آزادی سازی این کشتی همراه بود.

امیرغلامرضا شیرانی سرانجام در روز جمعه 19 شهریورماه 1395، در حین انجام مأموریت دچار عارضه قلبی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس