روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشت: اسرائیل برای شبیه سازی جنگ همه جانبه آینده و درجبهه های مختلف مانند نوارغزه، لبنان ، سوریه و ایران، یکشنبه آینده مانوری سراسری را شروع می کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی که تلاش دارد از فشارهای جنگ تابستان سال 2006 علیه لبنان ( جنگ 33 روزه) و شکست در مقابل مقاومت رها شود، هر سال برای آماده سازی جبهه داخلی خود درهر جنگ آینده، مانوری سراسری برگزار می کند.
 
یدیعوت آحرونوت با بیان اینکه« ارتش اسرائیل هرسال براساس اطلاعات جدید، سناریوهای جدیدی برای جنگ آینده طراحی می کند»، افزود: 95درصد موشک هائی که اسرائیل را در هر جنگ آینده هدف می گیرند، دارای برد کوتاه( 40 کیلومتر) و مجهز به کلاهک های انفجاری به وزن ده کیلوگرم هستند.
 
این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: در هر جنگ آینده، 230 هزار موشک از انواع مختلف به سوی اسرائیل شلیک می شود و مناطقی وسیع مانند حیفا در شمال و جنوب و هشفلا در جنوب را هدف می گیرند.
 
یدیعوت آحرونوت تاکید کرد: دست کم روزانه ده ها موشک به منطقه غوش دان اصابت خواهد کرد.
 
این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیشتر موشک ها دارای برد متوسط و از نوع گراد 107ملم و گراد 122 ملم هستند و سامانه « گنبد آهن» برای مقابله با آنها با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
 
یدیعوت آحرونوت نوشت: در مانور امسال یک سناریوی جدید تمرین می شود و آن تهدید نفوذ نیروهای حزب الله به شهرک های مرزی و سیطره بر آنها و یا پایگاه های اسرائیل در خطوط مرزی با جنوب لبنان است.
 
این روزنامه صهیونیستی افزود: مانور سالانه اسرائیل که در گذشته « نقطه تحول» خوانده می شد، امسال « مصونیت فولادی» نامگذاری شده است.
 
این مانور یکشنبه آینده آغاز می شود ، برای مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و در جریان آن بارها آژیرهای هشدار و خطر به صدا در می آید تا شهرک نشینان صهیونیست ورود به پناهگاه ها را تمرین کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 1
    اگر آمریکا حمله انبوه به ایران بکند از اس ۳۰۰ کاری ساخته است?
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    مشرق عشقی کامنت ها رو قرار می دی!؟!!
  • ناشناس ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    2 0
    ما هم حمله انبوه به اسراییل میکنیم واینجرلیک و ارامکو وبرجهای امارات وقطر
  • سرباز ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 0
    با سلام اول اینکه: قاعده نظامی براین است که اول شناسایی انواع هدف صورت گیرد از جمله سکوهای دفاع موشکی اسرائیل(مثل پاتریوت و...) ، پایگاههای هوایی او و....که همزمان با انهدام انها و حملات حجم انبوه موشکی از جبهه های مختلف صورت می گیرد.نمی خواهم نام از جبهه هایی ببرم که اسرائیل می داند اما حتی جرات بیانش را هم ندارد. اما در مورد امریکا: ورود امریکا به جنگ یعنی مجوز رسمی به ما و نیروهای مسلح که منتظر این فرصت بودند. امریکا بدنبال جنگ بلند مدت نیست چون شرایطش را ندارد فقط بدنبال انست با حملات محدود و هوشمند آنهم هوا پایه ،طرف را به پای مذاکره بکشاند و بعد خاتمه جنگ و امتیاز گیری! مانند همان کاری که اسرائیل با حزب الله وغزه کرد و بعد دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل برای خاتمه درگیری کرد چون کار بجای باریک رسید و تل آویب زده شد! و البته در اینجا اسرائیل بازنده و تحقیر شد. امریکا با راهبرد حملات موشکی که یا از پایگاه های منطقه خلیج فارس ، ترکیه ، اذربایجان ، افغانستان یا از ناوگان دریایی او و یا نهایت از خاک امریکا باید اینکار را بکند که جهت اطلاع همه این سناریوها طی 10 سال اخیر رصد هدف گذاری و نوع درگیری تعریف شده است. نیروهای مسلح ما از جمله سپاه عزیز،سناریوش غافل گیرانه و پر تلفات از امریکا و اسرائیل است چرا که سالهاست منتظر چشاندن طعم جنگ واقعی به این متجاوزان است . و همزمان با این ضربه هولناک ، اقدام برای ساقط کردن حکومتهای عرب مرتجع و بیوه آمریکا!! کمترین تبعات کوتاه مدتی است که نهضت های آزادیبخش و بیداری اسلامی منتظرش هستند. اس 300 فقط یک ابزار دفاعی و محدود است که ما هیچگاه آنرا فرشته نجات در برابر پرنده های مختلف تعریف نکرده ایم. هر پرنده و موشک در سه مرحله قابل رهگیری و انهدام است.روی باند ،در آشیانه یا آغاز پروازش یا پرتاب، سپس در نقطه اوج و نهایت در محدود هدف خود یا روی هدفش زده می شود که قطعا راهبرد ما در بعد دفاعی انتظار رسیدن آنها روی هدف نیست! ضمن انکه بر روی اهداف راهبردی، چند لایه دفاعی تعریف شده که یکیش اس 300 است. پس نگران نباشید! برادران شما چنان نسخه ای برای اسرائیل و امریکا پیچیده اند که حتی...تاکید می شود حتی روحانی و ظریف هم عمرا اجازه دانستنش را داشته باشند! می دانید که چرا؟ به همان دلیلی که ظریف در دانشگاه تهران گفت: امریکا قادر است با یک بمب سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد! و بعد رهبر معظم انقلاب فرمود برای این موجودات " تور گردش نظامی" در ایران بگذارند! دوستان بدانند که سپاه عزیز نسخه اوباما را پیچیده و دلدادگان مرعوب داخلی باید منتظر ترامپ باشند! و ترامپ! مذاکرات جدید با ایران و روسیه را حتی در برجام و بعد دولت روحانی و اینبار با خواهش و ادب به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد کرد! فقط چند ماه صبر لازم است....2 ماه برای امریکا و 9 ماه درایران. والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس