کد خبر 631421
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

وزرای خارجه گروه 1+5 قصد دارند روز 22 سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص «برجام» گفت‌وگوهایی را برگزار کنند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه المان) قصد دارند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تاریخ 22 سپتامبر (اول مهرماه) در خصوص توافق هسته‌ای ایران دیدار کنند.

یک منبع در سازمان ملل به «ریانووستی» اعلام کرد، این منبع اعلام کرد: «نشست گروه 3+3 (موسوم به گروه 1+5) 22 سپتامبر در سطح وزرا برگزار می‌شود».

ماه گذشته، گزارشات رسانه‌ای حاکی از آن بود که جلسه بعدی ایران و گروه 1+5 در ماه سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با هدف غلبه بر برخی اختلاف‌نظرات در خصوص اجرای برجام، خواهد بود.

روز 14 ژوئیه 2015، ایران و 1+5 در خصوص برجام به توافق رسیدند. اواسط ماه ژانویه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همشکاری ایران با توافق هسته‌ای را تأیید کرد.

طبق این گزارش، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در ماه آگوست اعلام کرد که ایران قصد دارد در نشست بعدی کمیسیون اجرای برجام، تخلفات آمریکا در پایبندی به تعهداتش در قبال برجام را مورد بحث قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس