کد خبر 631265
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: درباره اجرایی شدن جمع‌بندی FATF تا زمانی که مورد امضا و تایید رهبری نرسد، نمی‌توان درباره‌اش اظهارنظر کرد.

به گزارش مشرق، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم همسر فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوالی درباره جمع‌بندی این شورا درباره مصوبه FATF  گفت: جمع‌بندی زمانی اجرایی می‌شود که مورد امضا و به تایید رهبری برسد و چون به آن مرحله نرسیده، نمی‌توان درباره آن چیزی بگوییم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است FATF به صورت مصوبه در مجلس تایید یا رد شود؟ گفت: برخی چنین نظری دارند و چنین چیزی بیان می‌کنند، حالا مجلس کار خود را می‌کند و شورا هم کار خود را انجام می‌دهد. هر چه اجماع در کشور نسبت به این معاهده بیشتر باشد مشکلات آن کمتر خواهد شد، چرا که مجلس نقش محوری در کشور دارد.

شمخانی درباره برخی تحرکات خلیج فارس و اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر برخورد نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناوهای آمریکایی، گفت: این موضوع چیز جدیدی نیست و سال‌هاست مطرح می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: باید بدانید که بعضی از خطوط تبلیغاتی که در خلیج فارس مطرح می‌شود مبنی بر اینکه شناورهای سپاه پاسداران در تنگه هرمز حرکات تحریک‌آمیز داشته و یا برخوردی با هواپیماهایی که قصد نقض حریم ایران را داشته‌اند، مطرح می‌شود و هشدار پدافندی می‌گیرند هیاهوی رسانه‌ای است و آنها به دنبال یک اقدام بی‌خاصیت به نام ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند که حضور نیروهای‌شان در خلیج فارس خواسته ملت‌های منطقه نیست و حضور آنان فاقد پشتوانه حقوقی است و طرح چنین موضوعی اشتباه است و رسانه‌های ما باید هوشیاری داشته باشند و عمق این موضوع را ارزیابی کرده و مبتنی بر آن موضع‌گیری کنند.  

شمخانی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر پیشرفت کشورها بدون تکیه بر قدرت نظامی، گفت: البته گوینده این مطلب حرف خود را پس گرفته و دفتر ایشان هم یک بیانیه داده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: صلح و امنیت بدون قدرت امکان‌پذیر نیست؛ مگر می‌شود در قرن 21 بدون قدرت نظامی در منطقه خاورمیانه امنیت داشت. تحریک‌هایی که توسط تکفیری‌ها در اطراف مرز ما صورت می‌گیرد و همچنین در کنار  حضور گسترده غربی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس و یا چنگ و دندان نشان دادن رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه مگر می‌توان بدون قدرت زندگی کرد و نیروهای مسلح قدرتمند و رو به اقتدار نداشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    بازم مایه گذاشتن از رهبری؟ دفعه پیش که رهبری مشروط تایید فرمودند شرطهاشون رو اجرا کردید؟ اقدامات متقابل به صورت هموزن و شانه به شانه بود؟ اللهم عجل لوییک الفرج
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    بیشمار خداوند را شکر که رهبری با عظمت و هوشیار مانند امام سید علی خامنه ای هست وگرنه دشمنان بیرونی و داخلی تیشه به ریشه کشور میزدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس