مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در پرونده اسرا و مفقودین مدعی شد که جنبش حماس پیشنهاد این رژیم درباره تبادل اجساد کشته شدگان در جنگ اخیر غزه را رد کرده است.

مخالفت حماس با پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره تبادل اسرا
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی، «لیوور لوتان» مدعی شد که جنبش حماس پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای تبادل اجساد کشته شدگان در جنگ را نپذیرفته است.

وی افزود که پیشنهاد رژیم صهیونیستی این بود که طرف فلسطینی پیکرهای شهدای فلسطینی را که در جنگ اخیر غزه به شهادت رسیده اند، تحویل بگیرد و در ازای آن اجساد اسرائیلی هایی که در همان جنگ کشته شده اند تحویل دهد.

از سوی دیگر یک منبع جنبش حماس ضمن تکذیب این ادعای صهیونیست ها گفت: این ادعاها سزاوار پاسخ دادن نیستند و چنین سخنانی تنها برای فرو نشاندن خشم خانواده های سربازان مفقود شده اسرائیلی در غزه بیان می شود.

این منبع اشاره کرد که رژیم صهیونیستی هیچ تلاشی برای بازگرداندن سربازان مفقود شده خود در غزه انجام نداده است.

وی تاکید کرد که حماس هرگز اطلاعات مجانی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نخواهد داد بلکه نتانیاهو باید برای امضای قرارداد جدید تبادل اسرا جهت بازگرداندن اسرای مفقود شده، تلاش نماید.

روز یکشنبه نیز دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه تاکید کرد در تمامی سطوح برای بازگرداندن هدارگولدین و آرون شائول به اسرائیل تلاش خواهیم کرد.

در همین رابطه «موسی دودین» مسئول پرونده اسرا و شهدا در جنبش حماس گفت: در مرحله کنونی شاهد هیچ تلاش حقیقی از سوی اسرائیل برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه نیستیم.

دودین افزود: اظهارات نتانیاهو درباره به جریان انداختن پرونده سربازان و دیگر اسرای صهیونیست در غزه، دروغ است و صحت ندارد.

رژیم صهیونیستی در سال 2014 بعد از پایان جنگ علیه نوار غزه در ابتدا اعلام کردکه شائول و گولدین دو نظامی این رژیم به قتل رسیده اند اما اخیرا وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد که این دو نظامی به اسارت گرفته شده اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که هدار گولدین در جنگ غزه کشته شده اما جسد وی در غزه گروگان گرفته شده است و ارون شائول نیز در این جنگ کشته شد و مشخص نیست جسد وی کجاست.

علاوه بر این دو نظامی، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دو تبعه این رژیم که از اتیوپیایی الاصل است به صورت غیر قانونی وارد نوار غزه شده و توسط جنبش حماس به اسارت گرفته شده اند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس