وزیر خارجه آمریکا با تمجید از تکمیل انتقال بازمانده‌های گروهک منافقین به اروپا، گفت واشنگتن نقشی محوری در این زمینه داشته است.

به گزارش مشرق،‌ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن تمجید از انتقال آخرین بازمانده‌های گروهک منافقین از عراق به اروپا، این اقدام را یک «دستاورد مهم دیپلماتیک برای آمریکا» توصیف کرد.

کری که پیش از نشست خبری روزانه وزارت خارجه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره انتقال «280 عضو» این گروهک به اروپا، گفت فرایند انتقال این افراد «ابتکار» واشنگتن برای تأمین امنیت اعضای گروهک منافقین را تکمیل کرد، چراکه کمپ لیبرتی در عراق بارها هدف حمله راکتی قرار گرفته و این افراد در معرض خطر قرار داشتند.

وی افزود: «اولین بار من زمانی که در سنا بودم، درگیر این مسئله شدم. به همین دلیل هم بود که در اولین سال وزارتم، "جاناتان وینر" یکی از مجرب‌ترین و مورد اعتمادترین مشاورینم را به عنوان نماینده‌مان جهت یافتن راهی برای کمک به مجاهدین خلق برای ترک عراق، منصوب کردم.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «بعد از پیشرفت‌های مداومی که ظرف چند ماه صورت گرفت، من امسال به تیرانا (پایتخت آلبانی) سفر کردم و با دولت آلبانی در مورد راه‌های کمک به تسهیل انتقال و اسکان آخرین گروه از اعضای باقی ‌مانده مجاهدین خلق در لیبرتی، صحبت کردم.»

وی با تمجید از نقش دولت آلبانی به عنوان میزبان اعضای منتقل شده این گروهک، از آلمان، نروژ، ایتالیا، انگلستان، فنلاند و دیگر کشورهای اروپایی دخیل در این فرآیند تقدیر کرد.

کری انتقال اعضای این گروهک تروریستی را «یک دستاورد بزرگ انسانی» توصیف کرد و گفت: «بسیار مفتخرم که ایالات متحده توانست نقشی محوری در کمک به انجام این کار، ایفا کند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    مرگ بر آمريكاي جنايت كار و تروريست پرور و مزدوران منافقش
  • ندا ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    مبارکشون باشه! قاتلان و جانیان رو پناه دادن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس