اعضای ارشد کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌هایی از خبر «بسته شدن کمپ لیبرتی» و انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق به آلبانی استقبال کردند.

 به گزارش مشرق، اعضای ارشد کنگره آمریکا که طی سال‌های اخیر همواره حامی اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده‌اند، خرسندی خود را درباره انتقال آنها به آلبانی ابراز کردند.

منابع خبری روز جمعه مدعی شدند کمپ لیبرتی بعد از اخراج آخرین عناصر گروهک تروریستی منافقین و انتقال آنها به «آلبانی» به طور رسمی بسته شده است.

به ادعای آسوشیتدپرس، تعطیلی این اردوگاه بعد از آن صورت گرفت که آخرین گروه از عناصر گروهک منافقین عراق را به مقصد آلبانی ترک کردند.

برخی گزارش‌ها حاکی است دولت عراق حکم بازداشت این تروریست‌ها را صادر کرده بود و آنها با هویت و گذرنامه های جعلی از این کشور گریخته‌‌اند(جزئیات بیشتر).

در واکنش به این خبر، جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا بیانیه‌ای صادر و از آن استقبال کرد.

سناتور ایالت آریزونا ضمن تاکید بر تعهد آمریکا برای «حفاظت» از اعضای گروهک منافقین تصریح کرد: «از دولت آلبانی عمیقانه تشکر می‌کنم که با پذیرش این افراد باعث شد این مشکل انسانی حل شود».

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در بخشی از این بیانیه خود مدعی شد که او «همچنان در کنار مردم ایران و جامعه ایرانیان آمریکایی برای بدست آوردن یک ایران آزاد ایستاده‌ام».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم در بیانیه‌ای خوشحالی خود را از انتقال اعضای گروهک منافقین از عراق به آلبانی و برخی دیگر از کشورها اعلام کرد.

«اد رویس» جمهوریخواه که بارها صراحتا بر ضدیت خود با ایران تاکید کرده است، در این بیانیه ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره دست داشتن در حملات تروریستی، تصریح کرد: «امنیت افراد مقیم کمپ لیبرتی همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی ما بود».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس