طرح «مهاجر الي‌الله» همزمان با سالگرد فاجعه منا اين روزها روي ديوارنگاره ميدان وليعصر به عنوان بزرگ‌ترين ديوارنگاره پايتخت قابل مشاهده است.

به گزارش مشرق، اين طرح به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامي شكل گرفته است؛ مركزي كه از زمان تأسيس تا به حال تا حدودي خلأ تصويرگري انقلابي با موضوعات روز را پر كرده است. اين مركز با هدف توليد آثاري در تراز ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در جهت روشنگري و حقيقت اتفاقات سياسي و اجتماعي تاسيس شده و تا به حال آثار موفق متعددي درباره حوادث روز توليد كرده است.
 
 توفيق خانه طراحان انقلاب اسلامي در پوشش بصري مسائل روز +عکس
به عنوان نمونه سال گذشته اين مركز موشن گرافيك «خيابان ۲۰۴» را درباره فاجعه منا توليد كرد كه بارها از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون پخش شد. اين موشن گرافيك به بررسي ساعت به ساعت فاجعه منا مي‌پرداخت و اطلاعاتي به مخاطب مي‌داد كه مشخص‌كننده مجموعه اقدامات عامدانه رژيم سعودي براي صورتبندي فاجعه منا بود.

 توفيق خانه طراحان انقلاب اسلامي در پوشش بصري مسائل روز +عکس
اخيرا نيز اين مركز موشن گرافيك «سقوط» با موضوع شجره ملعونه آل سعود، زوال قدرت و ركود اقتصادي عربستان سعودي را توليد و منتشر كرده است. موشن‌گرافيك‌هاي «قاچاق كالا»، «28 مرداد، سقوط استقلال ملي» و «تجربه برجام» در مورد بدعهدي‌هاي امريكا، «شش آگوست» به مناسبت سالروز حمله اتمي امريكا به هيروشيما و «لبخند سرهنگ» روايت وادادگي در برابر غرب كه در آن با نگاهي تحليلي و با استفاده از تصاوير گرافيكي به روابط ليبي و امريكا در دوران زمامداري سرهنگ قذافي در ليبي پرداخته است، از جمله توليدات يك‌سال اخير خانه طراحان انقلاب اسلامي است.
 
 توفيق خانه طراحان انقلاب اسلامي در پوشش بصري مسائل روز +عکس
اين مركز همچنين موشن‌گرافيك تحريف امام خميني(ره) را همزمان با فرارسيدن سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي تهيه و منتشر كرد كه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. انتشار موشن‌گرافيك و پوسترهاي «صداقت امريكايي» نيز در سال 93 با استقبال بالاي مخاطبان مواجه شد و توانست بحث‌هاي مفصلي را ايجاد كند.

 توفيق خانه طراحان انقلاب اسلامي در پوشش بصري مسائل روز +عکس
اين روزها خانه طراحان انقلاب اسلامي طرحي با مديريت محمدرضا چيت‌ساز روي ديوار بزرگ ميدان وليعصر اجرا كرده كه همزمان با سالگرد فاجعه منا، اين رويداد تلخ را با زباني هنري و استعاري در برابر شهروندان قرار داده است. كارگاه طراحي «سه در چهار» كه مجري اين طرح است درباره اين ديوارنگاره متني را منتشر كرده است با اين مضمون كه: ماه ذي‌الحجه امسال براي ايرانيان به شكل متفاوتي سپري مي‌شود. در حالي كه سران سعودي از حضور ايرانيان در مراسم حج امسال جلوگيري كردند و اين روزها يادآور فاجعه منا در سال گذشته است، گرافيك شهري نيز به شكل ويژه‌اي به بازخواني اين فاجعه پرداخته است.
 
 توفيق خانه طراحان انقلاب اسلامي در پوشش بصري مسائل روز +عکس
منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس