کد خبر 630600
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

نماینده مجلس با اشاره به تفاوت تعریف تروریسم از نگاه ایران و FATF گفت: اگر مجلس احساس کند که قرارداد FATF امنیت و عزت کشور را زیر سؤال خواهد برد با آن مبارزه می‌کند و دولت باید ابتدا این معاهده را در مجلس مطرح و تصویب کند.

به گزارش مشرق، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به معاهده FATF بیان داشت: این قرارداد باید از دوجهت اقتصادی و گشایش‌های آن و امنیتی به صورت تخصصی بررسی شود و لذا این قانون ابتدا باید در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح و پس از تاییدات و نظرات کارشناسی اعضای محترم آن در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

یوسفیان ملا اظهار داشت: تعریف تروریسم از نگاه ایران و FATF بسیار متفاوت است اما این اختلاف 100درصدی نیست و در برخی مصداق‌های تروریسم همانند داعش، احرارالشام مشترکاتی وجود دارد که این موضوع می‌تواند باعث روند همکاری باشد‌، اما اگر قرار باشد سازمان‌های انقلابی همچون حماس، حزب‌الله و نیروی قدس در زمره سازمان‌های تروریستی قرار گیرند، قطعاً مجلس با قاطعیت با آن برخورد می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مجلس احساس کند که قرارداد FATF امنیت و عزت کشور را زیر سوال خواهد برد، با آن مبارزه می‌کند و طبق قانون اگر دولت بخواهد قرارداد معاهدات بین‌المللی را با دولت‌های خارجی امضا کند، باید ابتدا آن معاهده در مجلس مطرح و تصویب شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    مرد 20 دقیقه ای برجام الان هم رئیس مجلسه البته شاید این دفعه بخواد رکورد قبلی رو بشکنه و توی 10 دقیقه کار رو تمام کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس