کد خبر 630610
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به خطرات امنیتی رعایت توصیه‌های FATF گفت: این مساله دریچه‌ای برای سرک‌کشی در برنامه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران برای غربی‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس مسائل اقتصادی درباره قرارداد و اقدام مشترک با FATF اظهار داشت: این نهاد یک گروه نامشروع بین‌المللی است که در آن چند کشور درصددند تا کشورها را مجاب کرده تا از اصول و قوانین موردنظر آنها پیروی کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از اصول و قوانین مورد نظر این نهاد، عدم حمایت مالی از گروه‌های تروریستی با تعریف خودشان از تروریسم است که متفاوت با ماهیت اصلی تروریسم است، لذا برخی باید از این خواب عمیق بیرون بیایند که روزی تعریف ایران و غرب از تروریسم یکی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به خطرات امنیتی رعایت توصیه‌های FATF تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی منطقه و با وجود فعالیت‌های تروریستی علیه ایران، دستگاه‌ها و نهادهای نظامی و امنیتی برای تامین امنیت کشور فعالیت گسترده بین‌المللی انجام می‌دهند که طبیعتاً تراکنش‌های بین‌المللی خواهد داشت که اطلاعات این تراکنش‌ها در صورت درخواست این نهاد باید در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه این مساله دریچه‌ای برای سرک‌کشی در برنامه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران برای غربی‌ها فراهم می‌کند اظهار داشت: از طرف دیگر التزام به عدم اقدامات تامین مالی تروریسم، با تعریف گروه FATF مستلزم خود تحریمی است و بانک‌های کشور باید نهادهای نظامی و امنیتی را تحریم کنند که البته نهادهای نظارتی کشور اجازه چنین کاری نخواهند داد چراکه خود تحریمی منجر به مرگ انقلاب اسلامی می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به این نکته که بسیاری از کشورها قواعد FATF را نقض می‌کنند بیان داشت: اساساً در تفاهمات بین‌المللی اصول و قواعد، رفتار بازیگران را تعیین نمی‌کند بلکه این قدرت بازیگران است که مشخص می‌کند که تا چه میزان آنها در چارچوب این اصول رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کشوری مانند آلمان از محل مبادلات تجاری خود با ایران سالیانه میلیاردها دلار منتفع می‌شود طبیعتاً توجهی به توصیه‌های نهادهای بین‌المللی نخواهد داشت.

عبدالملکی در پایان ضمن تاکید بر لزوم حفظ عزت در روابط بین‌المللی تاکید کرد: ایرانی قدرتمند با مسئولان انقلابی می‌تواند روند روبه رشد اقتصادی را حفظ و مانع بازگشایی دروازه لطمات امنیتی به کشور شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس