کد خبر 630524
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور ایران و ایتالیا صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «حبیب‌ الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور هیئت نظامی ارتش ایتالیا در ایران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی طرف ایتالیایی، نشست بسیار خوب و ارزشمندی را با نمایندگان این کشور برگزار کردیم؛ که طی آن در خصوص توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری‌های مشترک در ابعاد مختلف بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی با تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و استفاده متقابل از تجربیات در حوزه دریا گفت: یکی از مواردی که هر 2 طرف به آن توجه ویژه داشتند، ارتقای همکاری‌ها در حوزه آموزش از پایین‌ترین سطح مقطع تحصیلی تا کارشناسی ارشد بود؛ که در این رابطه موضوع تبادل استاد و دانشجو مطرح و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به طرح موضوعات فنی بین نمایندگان 2 کشور اشاره کرد و افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم جهت توسعه روابط در راستای تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات و همچنین ساخت تجهیزات نوین دریایی میان 2 کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جهت ارتقای امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های 2 کشور در برخی مناطق به‌ویژه خلیج عدن هماهنگی‌هایی انجام شد.

امیر سیاری یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدار را پهلو گرفتن و بازدید ناوگروه‌ها از سواحل و مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: در این رابطه مقرر شده که به‌زودی ناوگروه ایتالیایی به ایران سفر کند، و ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی نیز در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به ایتالیا سفر کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی لازم را دارد تا در تمامی ابعاد بنا به نیاز طرف مقابل، کشورهای دوست و هم‌پیمان را کمک کند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    اگر بشه عالیه ایتالیا تکنولوژی بالایی در تسلیحان دریا پایه داره
  • محمد حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    دیدید گفتم احتمالا میخوان موتور برای شناورهای سنگین (کلاس شاخاب پارس یا همون خلیج فارس) موتور از ایتالیا تهیه کنند و احتمالا میخوان سونار(وسیله ای که به صدای زیردریایی ها گوش میده و اونارو کشف میکنه) هم برای شناورها تهیه کنن.امیدوارم این همکاری صورت بگیره و بهترین شناورهای نظامی و غیر نظامی رو بسازیم.پایــــــــــــــــــــنده باد ایران.
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    ولی واقعا ایتالیا نسبت به اکثر کشورها اروپایی شرف داره بهشون . یکی ایتالیا یکی هم اوکراین
  • مغزمتفکر ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    اگر بشه عالیه ایتالیا تکنولوژی بالایی در تسلیحات داره .باید با کمک ایتالیا مشترک آواکس بسازیم آواکس اوجب الواجبات است آواکس ایتالیایی و ایرانی دورگه
  • مغزمتفکر ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    اگر بشه عالیه ایتالیا تکنولوژی بالایی در تسلیحات داره .باید با کمک ایتالیا مشترک آواکس بسازیم آواکس اوجب الواجبات است آواکس ایتالیایی و ایرانی دورگه
  • مغزمتفکر اورجینال ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    قسم میدم بهت اگه انصاف داری با اسم من کامنت نزار دیگه
  • مغزمتفکر اورجینال ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    قسم میدم بهت اگه انصاف داری با اسم من کامنت نزار دیگه
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    زنده باد ارتش
  • مغزمتفکر ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    مغزمتفکر اورجینال برو خجالت بکش عزیز مظلوم نمایی نکن. من دست از اسمم بر نمیدارم چون اصلیه هستم
  • امین ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ایتالیا یکی از اعضای ناتو هست باید حواسمون باشه تا چه حدی و تا کجا با ایتالیا همکاری نظامی کنیم چون اگر این همکاری در پروژه هایی که برای کشور مهمه و مشخصات سری داره باشه امکان خیلی زیادی داره که ایتالیا زیر فشار آمریکا و ناتو و اسراییل این مشخصات رو بهشون بده
  • مغز متفکر 3 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    من شما دو تا مغز متفکر اوریجینال و تقلبی رو به صلح دعوت میکنم باهم سازش کنید عزیزان!!!!!
  • مغزمتفکر ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ببند دهنتو اینم یه بدل جدیده لابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس