کد خبر 630445
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹

«آل‌سعود» با در اختیار داشتن حاکمیت بر سرزمین وحی، از یک طرف ادعای «خادم حرمین شریفین» را دارد و از طرف دیگر دست در دست صهیونیزم و امریکا به عنوان سردمداران کفر و شرک در عصر حاضر، عامل اصلی کشتارها و اختلافات در جهان اسلام است.

به گزارش مشرق، «یدالله جوانی» طی یادداشتی در روزنامه «جوان» نوشت:

جهان اسلام با مجموعه‌ای از مشکلات روبه‌رو است و مسلمانان در برخی از کشورهای اسلامی، در بدترین شرایط زندگی قرار دارند. فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، عقب‌ماندگی‌های علمی و فناوری، ناامنی و زندگی در سایه ترس و وحشت از مختصات بخش عظیمی از جهان اسلام است. این وضعیت تلخ، چهره بدی از اسلام و مسلمانان در جهان ترسیم کرده است.

این سبک زندگی مسلمانان و شرایطی که گرفتار آن شده‌اند در حالی است که اسلام دین جامع، کامل، هدایتگر و تمدن‌ساز است. دین که کامل‌ترین آن اسلام است برای شکل‌دهی به سبک زندگی انسان در حوزه فردی و اجتماعی با هدف تأمین سعادت و خوشبختی دینداران در دنیا و رستگاری آنان در آخرت است.

اسلام آمده تا دنیا و آخرت بشر را به بهترین نحوه تأمین کند، اما برخلاف چنین هدف‌گذاری که دین اسلام و آورنده آن حضرت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برای امت خود کرده، اکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان با در اختیار داشتن قریب به 60 کشور با پیوستگی سرزمینی و برخوردار بودن از تمامی ذخایر و منابع ارزشمند طبیعی چون نفت و گاز در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

مسلمانانی که باید براساس اصل برتری اسلام نسبت به سایر ادیان (الاسلام یعلو ولایعلی علیه)، امت نمونه، پیشرو و دارای تمدن سرآمد باشند و در عرصه بین‌المللی حرف اول و آخر را بزنند، سرنوشت‌شان را اجانب رقم می‌زنند.

به راستی مشکل در کجاست؟ چرا مسلمانان و جهان اسلام به چنین وضعیتی گرفتار شده‌اند؟ علل واقعی عقب‌ماندگی مسلمانان چیست؟ موانع پیشرفت مسلمانان کدام است؟ ریشه این اختلافات، جنگ و خونریزی‌ها و مسلمان‌کشی‌ها کجاست؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد ریشه مشکلات در جهان اسلام به فتنه‌هایی برمی‌گردد که از همان ابتدا در میان مسلمانان پدید آمد. نقش یهودی‌ها در ایجاد فتنه‌ها در میان مسلمانان، یک نقش اصلی است.

حضرت امام(ره) در کتاب ولایت فقیه آورده‌اند که نهضت اسلام از همان ابتدا گرفتار یهود و سپس گرفتار بنی‌امیه و بنی‌عباس و در سال‌های بعد هم گرفتار استعمارگران اروپایی مانند انگلیس شد. براساس واقعیت‌های تاریخی، یهودی‌ها بیشترین ضربه را به عنوان یک دشمن خارجی به اسلام و مسلمانان زده‌‌اند. این واقعیت تاریخی را خداوند به پیامبر در سوره مائده آیه 82، اینچنین یادآور می‌شود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا» (به طور مسلم ای پیامبر، دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را یهود و مشرکان خواهی یافت.)

نکته بسیار مهم، نقش یهودیان در به قدرت رسیدن بنی‌امیه است. بنی‌امیه انحرافات بسیار زیادی را در میان مسلمانان به وجود آورد و براساس این انحرافات، جنایات بی‌شماری پدید آمد و خون‌های فراوانی روی زمین ریخت. براساس انحرافات بنی‌امیه که در پشت صحنه آن یهود قرار داشت، مسلمانان در مسیری برخلاف دین به معنای واقعی کلمه به حرکت درآمدند.

مسلمانان به جای آنکه «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» باشند، از درون فرقه‌فرقه شده و به جان هم افتادند و سران‌شان دست در دست کفار و مشرکان دادند.

با این توضیحات مختصر، می‌توان دریافت که اکنون ریشه مشکلات جهان اسلام در کجاست. اکنون «آل‌سعود» با در اختیار داشتن حاکمیت بر سرزمین وحی، از یک طرف ادعای «خادم حرمین شریفین» را دارد و از طرف دیگر دست در دست صهیونیزم و امریکا به عنوان سردمداران کفر و شرک در عصر حاضر، عامل اصلی کشتارها و اختلافات در جهان اسلام است.

بر همین اساس مقام معظم رهبری در پیامی به حجاج بیت‌الله‌الحرام، از حکام سعودی به عنوان «شجره ملعونه» یاد کردند. این شجره ملعونه در عصر حاضر امتداد بنی‌امیه ساخته و پرداخته یهودی‌هاست. این شجره ملعونه در دوران معاصر ساخته و پرداخته استعمار پیرانگلیس خبیث است. سعودی‌ها از همان ابتدا که با کمک فکری محمدبن‌ عبدالوهاب قدرت را در منطقه نجد حجاز به دست گرفتند، کشتار میان مسلمانان را که خواست یهود و استعمارگران بود، شروع کردند.

پرونده آل‌سعود از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، آغشته به خون و خونریزی در میان مسلمانان، جنایت، خیانت و تفرقه‌افکنی در جهان اسلام از یک طرف و خوش‌خدمتی به کفار و مشرکان از طرف دیگر است. حادثه دلخراش کشتار بیش از 6 هزار زائر خانه خدا در فاجعه منا در حج سال 1394، بخش کوچکی از این پرونده خون‌آلود است، اما آنچه این حادثه را سنگین کرد، انجام این کشتار در حریم حرم امن الهی بود.

این کشتار و به شهادت رسیدن مظلومانه و با لب تشنه این تعداد از حجاج در سرزمین منا، در حالی صورت گرفت که در این حریم باید حیوانات هم از امنیت کامل برخوردار باشند. حادثه منا در کنار دیگر حوادث تلخ و خونبار در جهان اسلام همانند آنچه در سوریه، عراق و یمن در جریان است، از ماهیت واقعی آل‌سعود به عنوان «شجره ملعونه» رونمایی کرد. مسلمانان باید برای رفتن به جنگ با ریشه مشکلات جهان اسلام، اول آن ریشه را بشناسند.

پیام حج رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در سال ‌جاری که در مواردی به لحاظ ادبیات و محتوا نسبت به پیام‌های سال‌های قبل متفاوت است، گامی مهم و اساسی برای شناساندن همین ریشه مشکل جهان اسلام به مسلمانان است.

براساس همین هدف راهبردی در بخشی از این پیام آمده است: «حکام سعودی در هر دو حادثه (حادثه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام) مقصرند؛ این چیزی است که همه حاضران، ناظران و تحلیلگران فنی بر آن اتفاق‌نظر دارند و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحب‌نظران مطرح شد. تعلل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه‌جانی که جان ‌شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلم است. مردان قسی‌القب و جنایتکار سعودی آنان را با جان‌باختگان در کانتینرهای در بسته محبوس ساختند و به جای درمان  و کمک یا حتی رساندن آب به لبان تشنه آنان، آنها را به شهادت رساندند.»

در پیام معظم‌له، از ماهیت ضددینی و ضدبشری آل‌سعود به عنوان شجره ملعونه، این‌چنین رونمایی می‌شود: «حکام سعودی که امسال صدعن سبیل‌الله و المسجدالحرام کرده و راه حجاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه محبوب را بسته‌اند، گمراهان روسیاهند که بقای خود بر اریکه قدرت ظالمان را در دفاع از مستکبران جهانی و همپیمانی با صهیونیزم و امریکا و تلاش برای برآوردن خواسته آنان می‌دانند و در این راه از هیچ خیانتی رویگردان نیستند.»

آری، ‌آل‌سعود با چنین ماهیتی است که از همان ابتدای پیروزی انقلاب و شکل‌گیری جمهوری اسلامی، با تمام توان در کنار مستکبران عالم برای ضربه زدن به اسلام انقلابی به میدان آمد. از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تمدن‌سازی اسلامی، وحدت امت اسلامی و رساندن مسلمانان جهان به جایگاه واقعی و در شأن اسلام است. دشمنی‌های خاندان آل سعود با چنین انقلابی، نشان می‌دهد که آنان ابزارهای دشمنان اسلام و مسلمین در درون جهان اسلام هستند.

مسلمانان اگر بخواهند از مشکلات پیش گفته در این نوشتار، رهایی یافته و عزت اسلامی خویش را بازیابند باید این شجره ملعونه را ریشه‌کن کرده و نابود سازند.

این کاری ممکن است، در صورتی که این بخش از پیام مقام معظم رهبری جدی گرفته و به آن عمل شود: «جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتاک و بی‌ایمان و وابسته و مادی آنان را به درستی درک کنند، باید به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند. باید به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف‌الرحمان، فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده امت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس