اکثر آمریکایی ها در آستانه انتخابات این کشور می پرسند بیماری هیلاری کلینتون چقدر جدی است ؟

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست نوشت : انتشار خبر ابتلای هیلاری کلینتون به بیماری ذات الریه باعث شد تا بسیاری از آمریکایی ها از خود بپرسند که این بیماری تا چه حد جدی است؟

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست آمریکا در مقاله ای به قلم بن گوارینو نوشت:تشخیص بیماری ذات الریه در هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جنبه پزشکی به چه معنا است؟

این نشریه در ادامه به سابقه تاریخی یکی از سرفه های هیلاری کلینتون در یک رقابت انتخاباتی اشاره می کند و می نویسد:در روز جهانی کارگر،هیلاری کلینتون در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در شهر کلیولند در ایالت اوهایو، برای مدتی صحبتش را قطع کرد تا جلوی سرفه های مکرر خود را بگیرد، او جرعه جرعه از لیوان آبی که مقابلش بود نوشید، از میکروفون فاصله گرفت و سپس گفت:« هر زمان که به دونالد ترامپ فکر می کنم، دچار آلرژی می شوم».
 
این مقاله می افزاید:اما آیا سخنرانی های کنایه‌آمیز هیلاری کلینتون می تواند میکروب ها را از بین ببرد؟ شش روز پس از سخنرانی انتخاباتی در ایالت اوهایو، در مراسم سالگرد یازدهم سپتامبر در نیویورک بود که هیلاری کلینتون تعادل خود را از دست داد، طوری که باید به کمک دیگران سوار بر خودروی ون می شد که منتظر او ایستاده بود. وقتی از این صحنه تصویر برداری شد ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون هم مجبور شد تا در این باره ابهام زدایی کند و به وضوح توضیح بدهد که ماجرا از چه قرار است؟
 
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در توضیح ماجرا گفت که چند روز پیش مشخص شد یکی از پزشکان تشخیص داد که این نامزد شصت و هشت ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبتلا به ذات الریه است.
 
لیزا بارداک پزشک هیلاری کلینتون در بیانیه ای که روزنامه واشنگتن پست روز یک شنبه گزارش کرده بود گفت: هیلاری کلینتون دچار سرفه هایی شد که به آلرژی ربط دارد. روز جمعه بعد از پیگیری های بیشتر درباره طولانی شدن سرفه های هیلاری کلینتون، مشخص شد که او به ذات الریه مبتلا است. هیلاری کلینتون تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار گرفت و به او توصیه شد که استراحت کند و برنامه های خود در رقابت های انتخاباتی را تغییر دهد.
 
پزشک هیلاری کلینتون گفت: درحالیکه در ماجرای روز یک شنبه هیلاری کلینتون گرما زده شد و آب بدنش را از دست داد من او را معاینه کردم و او اکنون آب بدنش را دوباره بدست آورده و بهبود یافته است. هیلاری کلینتون سفر خود به ایالت کالیفرنیا را لغو کرد.
 
این مقاله می افزاید: هرچند باراک اوباما گفته است هیلاری کلینتون رو به بهبود است اما تشخیص ذات الریه ممکن است باعث شده باشد که بسیاری از رای دهندگان آمریکایی از خود بپرسند که آیا ذات الریه یک بیماری جدی است؟
 
پاسخ کوتاه به این پرسش با توجه به اطلاعات محدودی که درباره پرونده پزشکی هیلاری کلینتون در دسترس است این است که ذات الریه بیماری جدی نیست.
 
روزنامه واشنگتن پست با دکتر « نورمن ادلمان » مشاور علمی انجمن ریه آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد و در این باره از وی سئوال کرد و او هم در پاسخ گفت در این مقطع زمانی هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم هیلاری کلینتون ناتوان خواهد شد.
 
پاسخ طولانی به این پرسش و میزان جدی بودن بیماری ذات الریه به بیش از یکصد سال پیش بازمی گردد زمانی که در دهه هزار و هشتصد و هشتاد میلادی باکتری پنوموکوکی کشف شد. دکتر ویلیام اولسر پزشک کانادایی می گوید در آغاز قرن بیستم بود که ذات الریه جای بیماری سل را گرفت و درحالیکه پیشتر، بیماری سل عامل اصلی مرگ و میر در شهرهایی مثل شیکاگو بود. در این سالها بود که بیماری ذات الریه به عامل شماره یک مرگ و میر در چنین شهرهایی تبدیل شد. وی مطالعه دقیقی درباره این بیماری داشت .
 
این مقاله در ادامه شدت و ضعف بیماری ذات الریه را از جنبه های مختلف بررسی کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    بخشی از عذاب الهی را در همین دنیا دارد به چشم خود می بینید و البته برای سایرین هم عبرت خواهد بود این لعنتی از عوامل اصلی ایجاد داعش و همچنین از عوامل اصلی سازماندهی و تشدید تحریم ها علیه ایران بوده است. خداوند بر عذابش بیافزاید انشاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس