کد خبر 629811
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

در آستانه فرا رسیدن دهه ولایت (از عید قربان تا غدیر) ویژه برنامه های شبکه سه سیما معرفی شد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ویژه برنامه های این شبکه برای دهه ولایت به این شرح است: 

برنامه زنده تلویزیونی «سمت خدا» به تهیه کنندگی سیدعبدالمجید رکنی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما با اجرای نجم الدین شریعتی است که در ایام ماه ذی الحجه علاوه بر احیای سنت‌های ارزشمند غدیر نظیر روزه غدیر، شعر غدیر و اطعام غدیر به معرفی  زیارت امیرالمومنین در روز غدیر نیز می پردازد.

همچنین شعرهای آغازین برنامه «سمت خدا» از اشعار آیینی غدیر و تیتراژهای پایانی آن نیز  فرازهایی از این زیارت نورانی خواهد بود.

برنامه «سمت خدا» هر روز بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت 13:30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

مسابقه گرافیکی «شمیم غدیر» به تهیه کنندگی حامد پورحامدی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی است، که در 10 قسمت 3 دقیقه ای تهیه شده است. در این مسابقه پیامکی، سوالاتی درباره خطبه غدیر مطرح می شود و هرروز  به 10 نفر از برندگان به قید قرعه، جوایزی اهدا می شود.

برنامه «ارمغان غدیر» در 10 قسمت 5 دقیقه ای به تهیه کنندگی حامد پورحامدی با حضور کارشناس مذهبی به بحث جایگاه غدیر، امامت و ولایت می پردازد.

«خطبه خوانی غدیر» زنده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم چهارشنبه 30 شهریور بعد از اذان ظهر پخش می شود.

ویژه برنامه «آینه ولایت» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی گودرز عزیزی است که در 10 قسمت 60 دقیقه ای از باغ موزه قصر و با حضور مردم از یکشنبه 21 شهریور به مدت 10 شب بعد از اخبار شبانگاهی زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

این برنامه با اجرای شاهین جمشیدی و سید مرتضی حسینی و با حضور کارشناسان پژوهشگاه علوم انسانی با موضوع غدیرشناسی است و همچنین خوانندگانی که آثاری در خصوص امیرالمومنین دارند، هنرنمایی خواهند کرد.

برنامه های عادی صبحگاهی «حالا خورشید»، عصرگاهی «مردم چی میگن» و مسابقه «جدول» نیز به مناسبت این ایام مبارک هر روز موضوعات خود را با مو ضوع عید قربان و غدیر همراه خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس