کد خبر 629427
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

دبیرکل ناتو گفت کودتای ترکیه فقط اقدامی علیه دموکراسی ترکیه نبود بلکه ضربه ای به متحدان ناتو و ارزش های پیمان آتلانتیک شمالی بود.

 به گزارش مشرق، به نقل از تلویزیون تی آر تی ترکیه، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که برای دیدار با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده بود، دیروز از بخش هایی از ساختمان مجلس ترکیه که در کودتای نافرجام 15 ژوییه بمباران شد، بازدید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در مجلس ترکیه گفت: مشاهده بخش های بمباران شده مجلس ترکیه تاسف آور بود، بازدید از مجلس ترکیه و مشاهده فداکاری های مردم ترکیه برای دفاع از دموکراسی در این کشور بسیار تاثیر گذار بود.

دبیر کل ناتو افزود: کودتای نافرجام 15 ژوییه فقط اقدامی علیه دموکراسی ترکیه نبود بلکه ضربه ای به متحدان ناتو و ارزش های پیمان آتلانتیک شمالی بود.

استولتنبرگ گفت: گفتگو با مقامات ترکیه در نخستین ساعات وقوع کودتا برای من بسیار با اهمیت بود. در گفتگوها با مقامات ترکیه کودتا را محکوم و بر همبستگی با مردم ترکیه تاکید کردم. من بلافاصله پس از دریافت خبر کودتا با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکیه گفتگو کردم. اکنون نیز با سفر به ترکیه این موضوع را به خوبی مشاهده کردیم که محافظت از نهادهای دموکراتیک تا چه اندازه با اهمیت است.

عاکف حمزه چِبی نایب رئیس مجلس ترکیه نیز دیروز پس از دیدار با استولتنبرگ تاکید کرد، سفر دبیر کل ناتو به ترکیه برای حمایت از مقاومت مردم در برابر کودتا و حمایت از موضع مجلس ترکیه صورت گرفته است .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    آقای دبیر کل نتیجه آن ضربه به ناتو بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس