عدم برخورد مناسب دولت با مدیران نجومی باعث شده دریافتی‌های نجومی و حقوق‌های نامتعارف ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، طبق اسنادی که به نوشته روزنامه «وطن ‌امروز» بدستشان رسیده، مبالغ نامتعارف و عجیب و غریب به مدیران بیمه تعاون که زیرمجموعه وزارت کار و تعاون محسوب می‌شود، پرداخت شده است.
 
به عنوان مثال فرهاد شهرکی، نایب‌رئیس بیمه تعاون در 6 شهریور امسال- یعنی ایامی که هنوز بحث فیش‌های نجومی داغ است و به نتیجه نرسیده- بابت مابه‌التفاوت اضافه‌کاری و کارانه طبق مصوبه هیات‌مدیره بیش از 65 میلیون تومان دریافت کرده است! این در حالی است که طبق مصوبه جدید اعضای هیات‌مدیره نمی‌توانند درباره دستمزد و حقوق خود تصمیم‌گیری کنند اما هیات‌مدیره بیمه تعاون در شهریور امسال و بعد از جنجال‌های فیش‌های نجومی باز هم دریافتی‌های عجیب و غریب داشته است.
 
جالب‌تر اینکه اضافه‌کاری 6 ماه اول سال 25 روز قبل از پایان 6 ماه اول سال پرداخت شده و معلوم نیست هیات‌مدیره بیمه تعاون چه مصوبه‌ای و با چه انگیزه‌ای منتشر کرده است!
 
همچنین طبق اسنادی که در «وطن ‌امروز» موجود است نایب‌رئیس بیمه تعاون در تیر ماه امسال هم یک دریافتی عجیب و غریب دیگر داشته‌ و آن دریافت حقوق 6 ماهه دوم سال 1393 بوده است. یعنی آقای شهرکی حقوق 57 میلیون تومانی 6 ماهه سال 1393 را 2 سال بعد دریافت کرده است و معلوم نیست این دریافتی هم قانونی است یا خیر.
 
نایب‌رئیس بیمه تعاون طی 2 ماه تیر و شهریور به بهانه‌هایی که گفته شد جمعا بیش از 123 میلیون تومان دریافت کرده‌ است! همچنین نظام‌آبادی، رئیس هیات‌مدیره بیمه تعاون نیز بابت آنچه مابه‌التفاوت اضافه‌کاری  و کارانه 6 ماه اول سال 1395 عنوان شده در 9 شهریور 1395 بیش از 77 میلیون تومان دریافتی داشته است!
 
نجفی، عضو دیگر هیات‌مدیره این بیمه نیز بیش از 73 میلیون تومان در 10 شهریور دریافتی داشته است.
 
این دریافتی‌های نجومی در سایه سکوت بیمه مرکزی و وزارت کار اتفاق افتاده و باید وزارت کار این دریافتی‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود.
 
به نظر می‌رسد عدم برخورد با همه مدیران نجومی- که دولت مدعی است فقط 3 درصد مدیران را شامل می‌شود- ضربه بزرگی به اعتماد مردم بزند اما دولتی‌ها تاکنون برای مقابله با مدیران نجومی عملکرد خاصی نداشته‌اند. دریافتی‌های عجیب و غریب در بیمه تعاون نشان می‌دهد مدیران نجومی همچنان در حاشیه امن به‌سر می‌برند.
 
فیش‌های نجومی
 
همچنین سایت تابناک در این‌باره گزارش داده است: مدیران شرکتی که در ماه ششم سال هنوز افزایش قانونی حقوق پرسنلش بر مبنای قانون کار اعمال و پرداخت نشده، هر ماه چند ده میلیون تومان حقوق می‌گیرند! «بیمه تعاون» شرکتی است که در قیاس با دیگر شرکت‌های بیمه‌گذار در کشور، کمتر شناخته شده و آنگونه که فیش حقوقی مدیرانش نشان می‌دهد، این گمنامی بستر مناسبی برای کسب درآمدهای هنگفت برای مدیران بالادستی آن شده است به‌طوری‌که دریافتی مدیر آن به‌رغم پیمودن یک دوره درمانی با هزینه 2 میلیون و 300 هزار تومان اما با حضور تمام وقت در محل کار و پر کردن 360 ساعت اضافه کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان، ماهانه بالغ بر 117 میلیون تومان بوده است.
 
آنگونه که در تارنمای این شرکت آمده، بیمه تعاون در سال 1386 آغاز به کار کرده و در ادامه راه در قالب شرکتی «سهامی عام در سال 1391، پروانه فعالیت دریافت کرده است اما در کمتر 4  سال آنقدر از مسیر پیش‌بینی شده فاصله گرفته که اکنون زیان‌ده به شمار می‌آید.
 
بررسی صورت‌های مالی 3 ماهه اول بیمه تعاون، حکایت از زیان‌ده بودن آن دارد و علاوه بر آن، هنوز افزایش حقوق پرسنل شرکت بر مبنای قانون کار اعمال و پرداخت نشده است. همه اینها در حالی است که فیش حقوقی صادر شده برای مدیران بیمه تعاون، حکایت از پرداخت‌های نجومی به ایشان دارد.
 
به عنوان نمونه آقای «م - ن»، یکی از مدیران این شرکت در ماه جاری بیش از 118 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که پس از کسر کسورات، مبلغ خالص پرداختی به وی بالغ بر 77 میلیون تومان شده است!
 
نیم‌نگاهی به فیش حقوقی صادره برای وی، حکایت از آن دارد که یکی از دریافتی این مدیر مبلغ 55 میلیون تومان بابت 360 ساعت اضافه‌کاری است؛ یعنی این مدیر علاوه بر حضور کامل در وقت مقرر در محل کار خود، در ماه گذشته روزانه بیش از 14 ساعت اضافه کاری کرده است! (مرداد ماه 95 با احتساب روزهای پنجشنبه، 25 روز کاری داشته است.)
 
فیش حقوق بعدی متعلق به آقای «ف - ش»، یکی دیگر از مدیران بیمه تعاون است که جمع پرداخت‌ها در آن بیش از 100 میلیون تومان است و پس از کسر کسورات، به خالص پرداختی حدود 66 میلیون تومانی برای این مدیر رسیده است.
 
با این ملاحظه که ایشان نیز تقریبا تمام ساعات شبانه‌روز در مردادماه را «کار» کرده و به‌ازایش حقوق و اضافه‌کار دریافت کرده است!
 
فیش حقوقی سوم هم متعلق به آقای «الف - ن» است که دریافتی‌های وی در مرداد گذشته، حکایت از پیمودن یک دوره درمانی با هزینه 2 میلیون و 300 هزار تومانی دارد اما با این حال سر کار آمده و با پر کردن 360 ساعت اضافه‌کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان درمجموع 117 میلیون تومان حقوق گرفته است.
 
حقوقی که پس از کسر کسوراتی همچون مساعده 400 هزار تومانی، خالص پرداختی حدود 74 میلیون تومان را برای وی به همراه داشته است؛ آن هم در شرایطی که مجموعه تحت هدایت این مدیران نجومی، زیان‌ده است و هنوز نتوانسته افزایش حقوق سالانه پرسنلش را لحاظ و پرداخت کند.
 
فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید
 
فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید 
 
 فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دولت آدم نمیشه
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مشکل ما فیش حقوقی نجومی بعضی نیست مشکل ما اینه که برای بعضی اصلا فیش صادر نمی شود یعنی هر چقدر خواستند میرن از خزانه بر میدارن بدون اینکه حتی اسمشونو مردم بفهمند مشکل ما املاک نجومی نیست مشکل ما اینه که بعضی هر ملکی را که بخواهند مال خودشون می کنند بدون اینکه حتی یه ریال بدن .تمام کشور از بی پولی رنج می برن اونوقت همین بعضی ها هی می سازن و رونمایی می کنن
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا ماداميكه در اين مملكت بخاطر اين مسائل كسي را به چوبه دار نبردند وضع همين است وبس.
  • شاعر ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    یه موضوع دیگری در این خصوص مورد اغفال قرار میگیرد. و آن اینکه در بعضی از سازمانها نیز که بودجه کمی در اختیار دارند نسبت پرداختی به کارکنان با عناوین رفاهی و اضافه کاری بین مدیران و کارمندان اختلاف فاحشی مثل 10 یا 15 برابر دارد .مثلا" به کارمندان مبلغ 1میلیون پرداخت می کنند و به برخی از مدیران 8 میلیون و چون مبلغ کل هم کم هست بیشتر مورد اهمیت قرار نمیگیرد. در صورتیکه باید یک نسبت قابل درکی در پرداختیها وجود داشته باشد
  • طاها ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    آخه ظلم و جنایت مگه شاخ و دم داره جنایتهای این چنینی در حق این مستضعفین نوبره مسئولین و مدیرانی که به این راحتی از بیت المال مفت خوری می کنند از صد تحریم بدترن .امام زمان به دادمون برس .العجل العجل العجل
  • بیمه ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به محل کار ما هم یه سری بزنید
  • آرش ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مشکل از ماست که به اینا رأی میدیم !!
  • علیرضا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام،این فقط بخاطر این است که دولت هیچ برخوردی با مدیران قبلی نکرده است.برای همین است که هیچ گزارشی هم به مردم نداده.در صورتیکه حضرت آقا فرمودند دولت باید با این موضوع قاطع برخورد کند اگر کسی اینکار را کرده باید مجازات شود و این پولها نا مشروع است.ولی از آنطرف آقای روحانی میفرمایند در رابطه با فیش های نجومی ما بگیر و ببند راه نمی اندازیم.این نشانه این است که هیچ اقدامی برای اینکار نشده زیرا اگر شده بود الان این مدیران نمیتوانستند اینکار را بکنند.این حق الناس است که اون دنیا باید جواب پس بدهند.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا مشکل این نجومی بگیران حل نشده اونها درست نمیشه اول باید بااینها قاطعانه رفتاربشه بعد نوبت اونهاست
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    اونوقت سخنگوی دولت نظرش اینه که اینها ذخایر نظام هستند/خخخخخخخ
  • کارمند بیمه ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به بیمه ملت هم یه سری بزنید؟!!!!! حتما یه آمار بگیرید
  • ناشناس ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    بدا بحال کسانی که به اموال بیت المال دست درازی و خیانت کنند که این عمل باعث بی حیثیتی و ازهم پاشیدگی خانواده و عاقبت بدشان می انجامد اینان به خون شهداء گرانقدر وعزیزمان و همچنین به جوانان بیکار ومردان وزنان زحمتکش این سرزمین خیانت کردند وای بر مسئولینی که میدانند و جلوی این خیانت کاران نمیگیرند و اموال این مملکت را به تاراج وبه کشورهای غربی برای سرمایه گزاری وخوشگزرانی انتقال میدهند وای برشما مسئولین !
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    حالابياين بگين وزيرخارجه عربستان درمورد دزدي توايران غلط اضافي كردوفلان.....
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    خواهشا در باره اش مطلب بنویسید
  • حسین ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    شما چرا سکوت میکنین؟
  • امیر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    دزدان بیت المال شکم گنده تر
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ابا تورا به خدا دیگه دست برداری
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    یه بارم از خود انتقاد کنید .
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    فقط مردم سر کار گذاشتن
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    ای بابا بی خیال هیچ فایده ای نداره
  • مهدی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مگه اژه ای نگفت دستگیرشو ن میکنه؟ پس منتظر چی هستی همرو بگیرین به حرفای روحانی اهمیت ندین
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا آنجایی که اطلاع دارم الان یک سالی میشه که به کارکنان حتی یک ریال از بایت کارانه و پاداش چیزی پرداخت نشده است . فکر کنم قضیه گلوله برفی که دست به دست میشه تا به کارمندان میرسه آب میشه و کوچیکتر تو بیمه تعاون اون گلوله برف دست به دست نشده همون تو دستهای مدیران مونده
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا آنجایی که اطلاع دارم الان یک سالی میشه که به کارکنان حتی یک ریال از بایت کارانه و پاداش چیزی پرداخت نشده است . فکر کنم قضیه گلوله برفی که دست به دست میشه تا به کارمندان میرسه آب میشه و کوچیکتر تو بیمه تعاون اون گلوله برف دست به دست نشده همون تو دستهای مدیران مونده
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تا آنجایی که اطلاع دارم الان یک سالی میشه که به کارکنان حتی یک ریال از بایت کارانه و پاداش چیزی پرداخت نشده است . فکر کنم قضیه گلوله برفی که دست به دست میشه تا به کارمندان میرسه آب میشه و کوچیکتر تو بیمه تعاون اون گلوله برف دست به دست نشده همون تو دستهای مدیران مونده
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مشکل سازمان نظارتی و برخوردی قضایی مملکت است
  • حبیب ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چه اشکالی دارد مسئولان الزام دارد برای تامین دریافتی این خائنین به وطن ودزدان اموال ملت هر سال دیه و نرخ بیمه را بالا ببرد تا دریافتی دزدان خدا نکرده کم نیاید اگر افزایش حقوق کارمندان عادی افزایش نمییابد ,اگر بار گران افزایش حق بیمه بر گرده مردم میگذارد بازهم مهم نیست اینجاست که احساس میشود
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    به به چشم و دل ملت شهید پرور و خانواده های شهدا و ایثارگران و بالاخص مادر شهدا روشن هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    از فیش نجومی زیاد خواندیم فقط اعدام هم موسوی و کروبی و هاشمی و خاتمی و هم عواملشون در بانکها و اقتصاد و دولت قبلی و دولت های قبلی و نهادهای
  • ناشناس ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    اقا تورا به خدا این مساله را جناحی نکنید .متاسفانه مساله اصلی در جامعه ما این است که قبح منکرات وکارهای زشت در همه جا ریخته است .البته دولت رو حانی مقصر است ولی به خدا قسم هر انسان منصفی می داند که فساد فقط مخصوص یک جناح ودولت نیست ودر سایر جناحها وهمه عرصه ها رسوخ کرده است .به خدا قسم اگر عزم جدی برای مبارزه با این انحرافات نباشد باید از عاقبت کار خیلی بترسیم .دوستان به قران کریم وروایات مراجعه کنید وببینبد در مورد سرنوشت اقوامی که منکرات برایشان عادی شده بود چه می گویند .منکرات که فقط بد حجابی نیست بلکه باید گفت فساد اقتصادی وتبعیض از بدترین منکرات است .ایا فراموش کرده ایم که رهبر معظم انقلاب حدود بیست سال پیش در مورد تکرار تجربه قوم بنی اسراییل در جامعه ما به مردم و مسولین هشدار دادند.قوم بنی اسراییل قوم برگزیده خدا و مورد لطف خاص خداوند بودند ولی بر اثر انحراف از راه حق به خواری وذلت دچار شدند .فاعتبرو یا اولی الابصار.
  • مجيد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    جواب صاحب الزمان را در مملكتش چه خواهيم داد؟آيا اصلا به وجود نازنينش و ناظر بودنش اعتقاد داريم؟فاين تذهبون؟
  • محتاج یارانه ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    کدام گروه آوار بر سر ملت ایران شدند؟؟؟ آقای روحانی در ابتدای دولتش گفت میخواد آواربرداری کنه آیا مدیران خدوم دولت قبل آوار بودن یا مدیران حقوق نجومی بگیر دولت یازدهم ؟؟؟
  • حسن ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    از زد و بند های داخل مدیریت های سرمایه گذاری شرکتهای بیمه خبر دارید؟ میدانید خرید اعتباری بدون ریالی و با اعتبار شرکت برای فرد و یا گروهی خاص یعنی چه؟ اینها فقط برای مدیران است. از غیر مدیران چه خبر؟حتما سری به امور سرمایه گذاری بانک ها و بیمه ها بزنید.
  • ناشناس ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    خزانه خالیست !!! اما نه برای شما مدیران عزیز !!
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این شرکت گویا تعاونی هستش لذا بایستی از وزارت تعاون پرسید حواسش کجاست؟
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    البته غیر از اینکه بعضی مدیران هم مشکل دارند بعضی هم مال قبلند که بدشان نمیاد اینتوری بشود حال باید مدیران بالاتر حواسشونو جمع کنند چه به اونی که پول برمیداره چه اونی که باید نگاه کنه و نمیکنه
  • بروجرد ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مطمئن باشید که این اوضاع حتی روی قشرهای پایین تر جامعه هم تاثیر گذاشته و حتی یک کارمند ساده هم برای سوء استفاده از شغلش وسوسه میشود و اگر ایمان نداشته باشد ممکن است دست به هر کاری بزند یاد امام و شهدا بخیر
  • ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    360 ساعت اضافه کار یعنی این آقا کل سی روز ماه اعم از جمعه وتعطیل رو اومده سرکار وروزی بیست ساعت سرکار بوده وفقط چهارساعت درشبانه روز صرف ایاب وذهاب به منزل واستراحتش شده واقعا دیگه انقلاب داره ضربه اساسی میخوره
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    نفرين خداوند ،نفرت مردم وعذاب آخرت بر مديران اشرافي وتفكر منحوسشان كه بنيادهاي عدالت اجتماعي را از دوران موسوم به سازندگي!!!!!!!!!!!!تا كنون نابود كردند!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،،،،،،
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    ما در اداره یک تعاونی مسکن داریم که کلی داستان داره و هر وقت هم پیگیری کردیم گفتن برید از تعاونی شکایت کنید وزارت تعاون اگر نمی تونه این تعاونی ها را نظارت بکنه حداقل از تعاونیهای بزرگ مثل بیمه تعاون غافل نشه و کار اونو نظارت بکنه البته شاید هم اصلا اصراری به نظارت کردن نداشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس