کد خبر 628649
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمارهای غیر رسمی ۱۰۰هزار بیمار مبتلا به ایدز داریم که ۷۰ هزار نفر از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش مشرق، سید هادی ایازی در مراسم افتتاحیه اولین مرکز اقامتی مدل طبی زنان و زنان باردار سوء مصرف کننده مواد مخدر اظهار داشت: واقعیتی که امروز در مورد مواد مخدر وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد معتادان و گروه های جدید حوزه اعتیاد است. یک روزی در جامعه سیگار کشیدن برای زنان قبح داشت اما امروز شاهدیم زنان در جامعه به راحتی سیگار می کشند و قلیان کشیدن امری عادی شده است.
 
وی افزود: اینها مقدماتی دارد که باعث شده زنان به این جا برسند، بسیاری از محافل شب نشینی مقدمه ورود به این آسیب ها است که در سطح جامعه شاهد آن هستیم و این موضوع یکی دغدغه های جدی ما است و معتقدیم چرا باید تعداد زنان معتاد رو به افزایش باشد.
 
قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بپذیریم که معتاد بیمار است، گرچه برخی معتادان مجرم هستند اما معتادان را بیمار می دانیم و روی این موضوع اتفاق نظر داریم.
 
وی با اشاره به مشارکت دستگاه ها در حوزه اعتیاد گفت: مساله مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد اصل مشارکت است. در اولین جلساتی که در ستاد داشتیم به دنبال اجتماعی کردن مسئله مواد مخدر بودیم تا مبتلایان را نجات دهیم و اقدامات به گونه ای باشد که فردی به سمت اعتیاد نرود که لازمه این موضوع مشارکت همه دستگاه ها است.
 
عملکرد مردم و مشارکت آنها از عملکرد دستگاه های اجرایی بهتر است
 
ایازی ادامه داد: کار را باید به مردم واگذار کنیم و باید بپذیریم که مردم و مشارکت آنها از عملکرد ما بهتر است. اقدامات ارزشمندی در سطح کشور با مشارکت مردم در حال انجام است.
 
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد حوزه اجتماعی در بحث سلامت گفت: حوزه اجتماعی در وزارت بهداشت تا پیش از این وجود نداشت اما با توجه به رویکرد اجتماعی محور برای ما در حوزه سلامت اهمیت دارد حوزه اجتماعی ایجاد شد.
 
۲۳.۶ درصد افراد جامعه درگیر اختلال های روانی هستند
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار افرادی که درگیر اختلال های روانی هستند گفت: عدد افرادی که نشانه هایی از اختلال روانی دارند و اعتیاد نیز در این بخش می گنجد ۲۳.۶ درصد افراد جامعه را تشکیل می دهد به این معنی که از هر ۴ نفر یک نفر دچار اختلال روانی هستند که شامل افسردگی و اعتیاد و بیماری های مزمن روانی است.
 
ایازی در خصوص تقویت سمن های حوزه اعتیاد گفت: در حال حاضر سمن های متعددی در حوزه اعتیاد راه اندازی شده و امروز نیاز داریم با تقویت سازمانهای مردم نهاد موضوع پیشگیری از اعتیاد را جدی تر دنبال کنیم.
 
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد گفت: امروز باید به سمت فرهنگ سازی برویم. ایدز یک مسئله مهمی است که باید به همه گفته شود در حال حاضر  بر اساس آمارهای ثبت شده ۳۰ هزار فرد مبتلا به ایدز کشور داریم که بر اساس آمارهای غیر رسمی ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز داریم که ۷۰ هزار نفر از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.
 
وظیفه اطلاع رسانی بر عهده ما قرار دارد. اگر نتوانیم زمینه مشارکت در حوزه اجتماعی ایجاد کنیم و نتوانیم مسائل را به کمک مردم حل کنیم نمی توان انتظار داشته باشیم که مشکلات حل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مرتضی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    بابا خودش نمیدونه ایذر داره !شما از کجا میدونید خخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس