کد خبر 628423
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی در دیدار با چین در شرایط خوبی در گروهش قرار گرفت و به طور قطع همچنان یکی از شانس‌های اصلی صعود به جام جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، هرچند تیم ملی ایران برابر چین نمایش چندان مطلوبی نداشت و در خلق موقعیت کم اثر ظاهر شد اما به هرحال کسب یک تساوی در بازی خارج از خانه برای این تیم نمی‌تواند چندان هم بد باشد. تیم ملی با تساوی در این بازی در شرایط خوبی در گروهش قرار گرفت و به طور قطع همچنان یکی از شانس‌های اصلی صعود به جام جهانی محسوب می‌شود.

به جز این شاگردان کی‌روش با تساوی برابر چین به رکوردهای خوبی دست پیدا کردند که این موضوع نشان می‌دهد صدرنشینی ایران در آسیا چندان هم بی‌دلیل نبوده است.

1-ایران به چین هم نباخت تا بی‌شکستی در بازی‌های متوالی برابر آسیایی‌ها به 27 بازی برسد. هرچند در نگاه اول نتیجه تساوی برابر چین یک نتیجه ناامید کننده به نظر می‌رسد اما این که تیم ملی به این رکورد جاودانه رسیده است یک خط و نشان محکم برای تیم‌های قدرتمند در آسیا محسوب می‌شود. کی‌روش با این نتیجه با رکورد بی‌شکستی تیم ملی در زمان سرمربیگری حشمت مهاجرانی برابر شد.

2-  دروازه‌بان شماره یک این فصل پرسپولیس که توانسته به ترکیب اصلی تیم ملی نیز دست یابد، روز گذشته و برابر چین هفتمین بازی ملی خود را در حالی پشت سر گذاشت که تنها یک گل در کارنامه‌اش ثبت شده است. او در 6 بازی کلین شیت کرده است که این یک آمار فوق‌العاده در شروع کارش محسوب می‌شود.

3- سعید عزت‌اللهی در بازی با چین دهمین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد. او جوان‌ترین بازیکن تیم ملی است که به این تعداد بازی رسیده است. عزت اللهی در 17 سالگی مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفت و حالا موفق شد در سن 19 سالگی به رکورد دهمین بازی ملی خود برسد که از این حیث از مهدی مهدی‎کیا هم جلوتر است.

4- کارلوس کی‌روش با نشستن در 64 بازی روی نیمکت تیم ملی رکوردار سرمربیگری در تاریخ این تیم است. پیش از این رکورد در اختیار برانکو ایوانکویچ با 56 بازی بود اما هرچه می‌گذرد رکورد سرمربی پرتغالی تیم ملی جاودانه‌تر و البته دست نیافتی‌تر می‌شود. کی‌روش بی‌تردید با حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2018 این رکورد را دست نیافتنی‌تر خواهد کرد.

5-  برای اولین بار بازی بین 2 تیم ملی فوتبال ایران و چین گلی در بر نداشت. در بازی‌های گذشته بین 2 تیم نتایج مختلفی ثبت شده است اما همیشه در بازی‌های 2 تیم حداقل یک گل ثبت شده بود وحالا برای اولین بار بود که تیم ملی فوتبال کشورمان بازی خودش را برابر تیم ملی فوتبال چین با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسانده است. ایران وچین برای اولین بار در سال 55 با هم بازی کردند که این بازی 0-0 شد اما در وقت اضافه ایران 2 گل به تیم ملی فوتبال چین زد وبازی با برد 2-0 تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رساند.

6- جالب است که بدانید که با وجود اینکه سیدجلال حسینی و آندو تیموریان بیشترین بازی‌های ملی را دارند، با این حال با سابقه ترین بازیکن حال حاضر تیم ملی مسعود شجاعی است. هر چند شجاعی و آندو هر دو از جام جهانی 2006 در تیم ملی نامی برای خود دست و پا کردند اما شجاعی حدود 6 ماه زودتر از آندو به اردوی تیم ملی دعوت شد و بنابراین او سابقه بیشتری نسبت به کاپیتان تیم خود دارد.

7- تیم ملی باز هم گل نخورد تا در 5 سال حضور کی‌روش در فوتبال کشورمان 37 بار دروازه این تیم بسته نگه داشته شده باشد. ایران در حالی برابر چین گل نخورده است که در سال گذشته هم به جز عمان و ژاپن و ترکمنستان و مقدونیه دروازه خود را برابر سایر تیم‌هایی که با آنها مسابقه داده بسته نگه داشته است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    عزیز من جمله کلین شیت کرده است شایسته زبان فارسی نیست. امیدوارم نویسندگان قبل از نوشتن گزارشی به زبان فارسی در تقویت دانش فارسی خود بکوشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس