کد خبر 632293
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

روزنامه انگلیسی گاردین روز گذشته طی گزارشی دولت عربستان سعودی را متهم کرد که به عمد غیرنظامیان یمنی را هدف قرار داده و به قتل رسانده اند.

گروه جهان مشرق- روزنامه انگلیسی گاردین روز گذشته طی گزارشی دولت عربستان سعودی را متهم کرد که به عمد غیرنظامیان یمنی را هدف قرار داده و به قتل رسانده اند.

گزارش گاردین از کشتار مردم یمن توسط آل سعود

در این گزارش با ارائه آمارهای متلف از منابعی همون سازمان ملل و اطلاعات جمع آوری شده از منابع میدانی مورد اعتماد گاردین تاکید شده که بیش از یک سوم از اهداف هواپیماهای ارتش عربستان در عملیات علیه یمن را مناطق غیرنظامی تشکیل می دهند. این گزارش به بررسی بیش از نه هزار سورتی پرواز جنگنده های سعودی بر فراز یمن طی سال 2015 پرداخته و با ارائه اسنادی از غیرنظامی بودن بیش از 3600 هدف شامل بازار، مجتمع های مسکونی، مساجد، مدارس، ورزشگاه ها و دانشگاه هااشاره کرده است. این گزارش در حالی منتشر شده که چند روز پیش عادل الجبیر وزیر خارجه آل سعود در مصاحبه با رسانه های اروپایی از اهتمام کشورش در محافظت از غیرنظامیان یمنی سخن گفته بود. تنها طی سه ماه گذشته بیش از 400 غیرنظامی در حملات هوایی عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند.

گزارش گاردین از کشتار مردم یمن توسط آل سعود

گزارش گاردین از کشتار مردم یمن توسط آل سعود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    حتما عربستان مشکل مالی پیدا کرده نتونسته به گاردین باج هیشگی رو بده اونها هم حالشو رفتن ، وگرنه هیچکدوم دل نگران مردم یمن نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس