کد خبر 628177
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

رئیس مجلس ملی فرانسه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، «کلود بارتلون» رئیس مجلس ملی فرانسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس ملی فرانسه با ظریف دیدار کرد +عکس

رئیس مجلس ملی فرانسه که شب گذشته و در پاسخ به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد ایران شد، صبح امروز با لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نشست خبری مشترک با لاریجانی گفت: موانع بانکی ایران و فرانسه برطرف خواهد شد.

لاریجانی نیز در این نشست عنوان کرد: فکر می‌کنم این دیدار یک نقطه برجسته در رابطه پارلمانی این دو کشور خواهد بود. ما در مذاکراتی که امروز با آقای بارتلون داشتیم در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور و رفع موانع صحبت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در ادامه این دیدار در زمینه بحران منطقه‌ای و تروریسم که البته نقاط مشترکی در این زمینه وجود داشت، بحث و تبادل نظر شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران درباره اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر آمادگی پاریس برای میانجیگری بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نظر ایران در این باره گفت: خبری مستند درباره درخواست دولت فرانسه از ایران برای میانجیگری ندارم.

وی توضیح داد: در ادامه مناسبات و رفت و آمدهای پارلمانی دو کشور که از وضعیت خوبی برخوردار است و از مدت‌ها قبل آغاز شده و در یک روند منطقی ادامه می‌یابد، رئیس مجلس ملی فرانسه به دعوت آقای لاریجانی امشب به تهران سفر می‌کند و در طی اقامتش در تهران ضمن رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در پی سفر قبلی رئیس کمیسیون خارجی مجلس ملی فرانسه و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران این سفرها انجام می‌شود و قرار است یکی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران به پاریس سفر کند.

قاسمی افزود: این رفت و آمدها طبیعی و در چارچوب روابط متقابل است و تصور نمی‌کنم درباره بحث میانجیگری صحبت جدی انجام شده باشد و نیازی به این کار در شرایط فعلی باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس