به گزارش مشرق، مازیار حسینی در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به کمبود اعتبارات در تمام حوزه های فعالیت شهرداری تهران اما اعتبارات قابل توجهی به بحث مترو و حمل ونقل ریلی اختصاص داده شده است.
وی افزود: باید از نظر زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی در دستورکار قرار گرفته و با اتکا به ظرفیت کارخانه واگن سازی موجود در تهران نسبت به ساخت واگن برای متروی پایتخت اقدام شود.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با اشاره به قول مساعد دولت مبنی بر اختصاص واگن به متروی پایتخت اظهار کرد: دولت قول مساعد داده که 1204 واگن را در اختیار مترو تهران قرار دهد و اگر این اتفاق محقق شود می توانیم درکاهش سر فاصله ها عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
حسینی در خصوص فرونشست زمین درنقاط مختلف شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد فرونشست چندباره زمین در نقاط مختلف شهر تهران بوده ایم و نیاز است برای جلوگیری ازا ین اتفاق هر چه سریعتر برنامه ریزی شود.
وی در رابطه با حادثه فرونشست زمین در خیابان پیامبر گفت: خوشبختانه این حادثه با حداقل مشکلات به پایان رسید و در دو حادثه مشابه دیگر در خیابان شوش و صفی علی شاه نیز شاهد حوادث چشمگیری نبودیم.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با بیان توضیحاتی در رابطه با وضعیت خاک موجود در شهر تهران خاطر نشان کرد: خاک موجود در شهر تهران دارای بستر سنگی نبوده بلکه خاک آبرفتی است و همین موضوع سبب فرونشست زمین می شود.
حسینی ادامه داد: سه عامل دامنه خاک، آب و هوا در وضعیت خاک تأثیرگذار بوده و زمانی که در یک منطقه آب بالا می آید ریزدانه ها شسته و حفره هایی در زمین ایجاد می شوند.
وی با اشاره به حفاری مترو درمحل برخی از فرونشست های زمین در پایتخت خاطر نشان کرد: درمنطقه شهران که شاهد فرونشست زمین بودیم 7 هزار متر حفاری مترو انجام شده بود و درمنطقه پیامبر نیز شاهد حفاری 2 هزار متری مترو بودیم.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: این طور نیست که زمان حفاری مترو متوجه نشویم که وضعیت به چه گونه است و این امکان وجود ندارد که سیستم ما متوجه ایجاد حفره درزمین نشود.
حسینی با تأکید بر فرسودگی شبکه آب موجود در شهر تهران اذعان کرد: در شرایطی که موضوع فرونشست زمین در شهر تهران بسیار جدی است شاهد هستیم که شبکه آب موجود در پایتخت فرسوده بوده و ما نمی توانیم این تضمین را بدهیم که بار دیگر شاهد فرونشست زمین در پایتخت نباشیم.
وی افزود: باید از نظر زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی در دستورکار قرار گرفته و با اتکا به ظرفیت کارخانه واگن سازی موجود در تهران نسبت به ساخت واگن برای متروی پایتخت اقدام شود.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با اشاره به قول مساعد دولت مبنی بر اختصاص واگن به متروی پایتخت اظهار کرد: دولت قول مساعد داده که 1204 واگن را در اختیار مترو تهران قرار دهد و اگر این اتفاق محقق شود می توانیم درکاهش سر فاصله ها عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
حسینی در خصوص فرونشست زمین درنقاط مختلف شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد فرونشست چندباره زمین در نقاط مختلف شهر تهران بوده ایم و نیاز است برای جلوگیری ازا ین اتفاق هر چه سریعتر برنامه ریزی شود.
وی در رابطه با حادثه فرونشست زمین در خیابان پیامبر گفت: خوشبختانه این حادثه با حداقل مشکلات به پایان رسید و در دو حادثه مشابه دیگر در خیابان شوش و صفی علی شاه نیز شاهد حوادث چشمگیری نبودیم.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با بیان توضیحاتی در رابطه با وضعیت خاک موجود در شهر تهران خاطر نشان کرد: خاک موجود در شهر تهران دارای بستر سنگی نبوده بلکه خاک آبرفتی است و همین موضوع سبب فرونشست زمین می شود.
حسینی ادامه داد: سه عامل دامنه خاک، آب و هوا در وضعیت خاک تأثیرگذار بوده و زمانی که در یک منطقه آب بالا می آید ریزدانه ها شسته و حفره هایی در زمین ایجاد می شوند.
وی با اشاره به حفاری مترو درمحل برخی از فرونشست های زمین در پایتخت خاطر نشان کرد: درمنطقه شهران که شاهد فرونشست زمین بودیم 7 هزار متر حفاری مترو انجام شده بود و درمنطقه پیامبر نیز شاهد حفاری 2 هزار متری مترو بودیم.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: این طور نیست که زمان حفاری مترو متوجه نشویم که وضعیت به چه گونه است و این امکان وجود ندارد که سیستم ما متوجه ایجاد حفره درزمین نشود.
حسینی با تأکید بر فرسودگی شبکه آب موجود در شهر تهران اذعان کرد: در شرایطی که موضوع فرونشست زمین در شهر تهران بسیار جدی است شاهد هستیم که شبکه آب موجود در پایتخت فرسوده بوده و ما نمی توانیم این تضمین را بدهیم که بار دیگر شاهد فرونشست زمین در پایتخت نباشیم.