کد خبر 627762
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که کماکان اختلافاتی با روسیه در خصوص سوریه وجود دارد که باید از آن عبور کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در حاشیه اجلاس جی ۲۰ به تشریح محورهای گفتگوی خود با همتای روس خود پرداخت.

بر اساس این گزارش «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اظهار داشت: مذاکرات با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صریح و عملیاتی بود اما اختلافی میان مواضع طرفین در خصوص سوریه وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: واشنگتن و مسکو تاکنون نتوانسته اند از این اختلافات عبور کنند و مواضعشان را به نحوی به یکدیگر نزدیک کنند تا مجال اجرای توافقات فراهم گردد.

رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: هماهنگونه که پوتین به «لاوروف» وزیر خارجه اش توصیه کرده، من هم به «جان کری» وزیر خارجه توصیه کرده ام که هر دو به فعالیت ها برای دستیابی به توافقی در این زمینه طی روزهای آتی ادامه دهند.

وی همچنین تصریح کرد: تا زمانی که روسیه توافقات مینسک در خصوص حل بحران اوکراین را اجرا نکند، تحریم ها علیه این کشور هرگز لغو نخواهد شد. طرف های مربوطه باید برای اجرای این توافقات در هفته های آتی راه هایی را مشخص کنند.

اوباما همچنین گفت: در دیدار با پوتین مسأله امنیت در زمینه سایبری نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. زیرا پیش از این آمریکا مورد هجمه سایبری روسیه و برخی از کشورهای دیگر قرار گرفته بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس