کشورهای آمریکای لاتین به یکی از پایگاه‌های همگرایی با فلسطین تبدیل شده‌اند. ادامه روند همکاری با کشورهای این منطقه که از چند سال قبل قوت گرفت، می‌تواند به تدریج نفوذ آمریکا و اسرائیل را با چالشی جدی مواجه کند

 به گزارش مشرق، آمریکای لاتین از جمله مناطقی است که با ایجاد ساختارهای جدید سیاسی و اقتصادی در حال تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های جهانی است. این منطقه با دارا بودن منابع زیرزمینی و ثروت‌های کلان از پتانسیل‌های فراوانی جهت رشد و توسعه برخوردار است.
 
غربی‌ها تلاش نموده‌اند تا با تمامی ابزارها از جمله ایجاد جنگ داخلی، کودتا، روی کار آوردن عناصر وابسته به خود و ... منابع عظیم این منطقه را غارت نمایند. اما امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتی امریکا و صهیونیست‌ها به عرصه پنجه‌اندازی ایران با آمریکا و پادوی نامشروعش تبدیل شده است.یک اصل امروزه در میان کشورهای منطقه آمریکای لاتین به روشنی مشاهده می‌شود و آن همان مقابله با نظام سلطه و حضور فعال در عرصه‌های جهانی است.
 
نکته جالب توجه در باب آمریکای لاتین مخالفت آشکار آنها با رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطین است، چنان که کشورهای این منطقه به یکی از پایگاه‌های همگرایی با فلسطین تبدیل شده‌اند. ادامه روند همکاری با کشورهای این منطقه که از چند سال قبل قوت گرفت، می‌تواند به تدریج نفوذ آمریکا و اسرائیل را با چالشی جدی مواجه کند و امید است همکاری تنگاتنگ با آمریکای لاتین همزمان با تعامل سیاست خارجی جمهوری اسلامی با کشورهای غربی، پیگیری شود:
 
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس