کد خبر 623458
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در زمان اقامت خود در بولیوی با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و طرفین بر سر همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و اقتصادی به توافق رسیدند.

 به گزارش مشرق، «اوو مورالس» رییس جمهوری بولیوی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران (عصر جمعه به وقت تهران) با حضور در هتل محل اقامت ظریف با وی دیدار و گفت وگو کرد.
 

اعطای بالاترین مدال به ظریف

بالاترین نشان دولتی بولیوی توسط وزیر امور خارجه این کشور به محمدجواد ظریف اعطا شد؛ این نشان صبح امروز به وقت محلی (شامگاه جمعه به وقت تهران) بعد از سخنرانی ظریف در بزرگترین همایش اقتصادی دو کشور توسط «داوید چوکه هووانکا» وزیر امورخارجه بولیوی به محمدجواد ظریف اعطا شد.

روز پرکار ظریف در بولیوی +عکس 

امضای سندی همکاری فضایی میان ایران و بولیوی

یادداشت تفاهم همکاری های علوم و فناوری فضایی ظهر جمعه به وقت محلی و شامگاه جمعه به وقت تهران در سانتاکروز محل اقامت دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و هیأت همراه به امضا رسید.

گسترش و توسعه روابط علمی و فنی آکادمیک در حوزه فضا و در زمینه های مورد علاقه دو کشور، همکاری میان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، مؤسسات عمومی و خصوصی، همکاری برای تبادل فناوری، تخصص و تجهیزات و غیر منابع مربوطه، تبادل تجربیات در طراحی و ساخت ماهواره، تجهیزات آزمایشگاه فضایی، آموزش نیرو و تبادل دانشمندان و متخصصان فنی از مهمترین محورهای این سند همکاری است که از سوی ایران 'سید رضا طباطبایی شفیعی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بولیوی و از سوی بولیوی 'ایوان سامبرانا' رئیس سازمان فضایی این کشور امضا کردند.

روز پرکار ظریف در بولیوی +عکس 

مورالس: قدردان ملت بزرگ ایران هستیم

«اوو مورالس» روز جمعه به وقت محلی در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سانتاکروز، گفت: از همه همکاری ها و حمایت های ایران به دولت و ملت بولیوی صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

وی افزود: ما تجربه بسیار خوبی از همکاری های دو جانبه داریم و مایل هستیم این همکاری ها را گسترش دهیم.

رئیس جمهوری بولیوی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با شرکت های مختلف ایرانی در زمینه های گوناگون مانند کشاورزی، علوم و تکنولوژی، مالی و بانکی و دیگر عرصه ها مشارکت و همکاری کنیم.

وی در همین راستا از حضور هیات 120 نفره ایران به ریاست ظریف که بیش از 80 تن از آنان را صاحبان شرکت های مختلف اقتصادی دولتی و خصوصی در زمینه های خدمات فنی و مهندسی، دارویی، فناوری، بیوتکنولوژی، صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت و گاز، کشاورزی، بانکی و کشتیرانی تشکیل می دهند، ابراز خرسندی کرد. 


 روز پرکار ظریف در بولیوی +عکس

ظریف: پایداری مردم بولیوی مقابل دولتهای بزرگ همانند استقامت مردم ایران در برابر تحریم‌های خارجی است

محمدجواد ظریف روز جمعه در همایش بزرگ اقتصادی ایران و بولیوی که با حضور وزیران امور خارجه دو کشور و وزیر تجارت بولیوی به همراه شمار زیادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی دو کشور برگزار شد، با قدردانی از استقبال گرم و صمیمانه دولت و مردم بولیوی از هیأت ایرانی گفت که ایران همواره در کنار مردم و دولت بولیوی بوده و از پیشرفت ها و تلاش های آنان در دوره ریاست جمهوری «اوا مورالس» برای ارتقای سطح زندگی مردم این کشور همواره خرسند است و با افتخار از این پیشرفت ها یاد می کند.

وی، استقامت دولت بولیوی در مقابل دولت های بزرگ را برای دولت و مردم ایران یادآور استقامت بزرگ آنان در برابر تحریم های خارجی خواند و گفت: امروز می خواهیم این پیوند سیاسی را به گسترش پیوندهای اقتصادی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و به صورت همه جانبه تقویت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، حضور گسترده کارآفرینان ایرانی و بولیویایی را در این همایش، نشانه امکانات مکمل دو کشور برای دو منطقه آمریکای لاتین و خاورمیانه دانست.

ظریف با اشاره به اینکه از بخش های دولتی، نمایندگان امور بانکی، ضمانت صادرات، حمل و نقل، فناوری، کشاورزی، علوم و نفت در ترکیب هیأت ایرانی در بولیوی حاضر هستند، افزود: در ترکیب این هیأت، نمایندگان بخش خصوصی نیز از حوزه ساخت و ساز، انرژی، انرژی تجدید پذیر، حمل و نقل، دارو سازی، صنایع غذایی، خودرو سازی و نیز صنعت و معدن حضور فعال دارند.

«داوید چوبکه هوانگ» وزیر خارجه بولیوی نیز در این آیین، همایش برگزار شده را فرصتی خوب برای شرکت های ایرانی و بولیویایی برشمرد.

  روز پرکار ظریف در بولیوی +عکس

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    ونزوئلا کشوری که با جان و دل دوستدار ماست. کاش ادوات نظامی در حد اف 18 می ساختیم و زیر قیمت به این سرخ پوست های دوست داشتنی اهدا می کردیم. دوستان واقعی کم اند باید قدردان بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس