بر اساس این اسناد، وزارت اطلاعات،‌وزارت دفاع و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار دارند و با ساز و کار FATF در داخل خاک ایران توسط دولت تدبیر و امید تحریم خواهند شد.

به گزارش مشرق، بر اساس تعهد سیاسی که وزیر اقتصاد دولت یازدهم به رئیس FATF داده است، قرار است توصیه‌های این نهاد توسط بانک مرکزی و سایر بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی اجرا شوند.
 
هدف از اجرای این توصیه‌ها ایجاد یک ساز  و کار ضمانتی است که از طریق آن بانک‌ها و موسسات مالی خارجی مطمئن شوند طرف همکار ایرانی‌شان هیچ گونه خدماتی به افراد و نهادهای تحت تحریم آمریکا و سازمان ملل متحد نمی‌دهند. هم‌اکنون 178 فرد و نهاد ایرانی تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا هستند و بانک‌های ایرانی برای اینکه در استعلامات و بازرسی‌هایی که از کانال FATF انجام می‌شود، اثری از همکاری آنها با تحریم‌شدگان نباشد، در حال نامه نگاری با این 178 فرد و نهاد و اعلام تحریم داخلی آنها هستند.
 
بررسی لیست SDN آمریکا اما نشان می دهد که وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در لیست تحریم‌های ثانویه قرار دارند و با این ساز و کار، این سه وزارتخانه نیز توسط دولت تحریم خواهند شد! این اقدام در کل تاریخ ایران بی سابقه است و حتی در دوران قاجار نیز دولت‌های خارجی نتوانستند دولت تهران را وادار به خودتحرمی نمایند.
 
{$sepehr_album_44348}
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پيام ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    درود بر دولت با تدبير و اميدبخش، دولت انقلابي،دولت پيرو امام و رهبري، دولت مردمي و دولت ضد دولت قبل که عامل تمام مشکلات بشريت از قبل از خلقت انسان بود.... اينا رو مي گن تدبير...
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      حرف الکی نزن
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    شرم آوره شرم آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس