کد خبر 627106
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

یک فرمانده یمنی با بیان اینکه در پی استنکاف نظامیان سعودی از حضور در نبرد مرزی برای مقابله با پیشروی رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان، ارتش سعودی مجبور به انتقال عناصر القاعده از جنوب یمن به نجران شده تا مانع سقوط این شهر شوند.

 به گزارش مشرق، «علی الهمذانی» یک فرمانده میدانی یمن در نجران از ادامه درگیری‌ها بین نیروهای یمنی و نظامیان سعودی در داخل شهر نجران اشغالی در جنوب عربستان خبر داد.

وی افزود: سرویس اطلاعات عربستان از بیم سقوط نجران نیروهایی را از داخل عربستان فراخوانده و این در حالی است که برخی قبایل نجران با پشتیبانی از نیروهای یمنی دشمن سعودی را هدف گرفتند.

این فرمانده یمنی خبر داد: سرویس اطلاعات یمن به کمیته‌های انقلابی درباره ورود گروه تروریستی القاعده از استان حضرموت به نجران هشدار داده اما نیروهای یمنی هر اقدام تروریستی را سرکوب خواهند کرد.

الهمذانی افزود: حملات توپخانه‌ای کور نیروهای آل سعود با شهادت برخی شهروندان در نجران همراه بود و نیروهای سعودی با پشتیبانی هوایی شدید قصد پیشروی در این منطقه و بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف نیروهای یمنی را داشتند که با پاسخ سنگین نیروهای یمنی روبرو شدند که ده‌ها تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.

تغییر قواعد جنگی در مرز یمن با عربستان

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی مواضع راهبردی نظامی و حیاتی در عمق خاک عربستان شامل عسیر، جیزان و نجران را تحت سیطره خود گرفتند به گونه‌ای که رزمندگان یمنی زمام عملیات نظامی در جبهه‌های فرامرزی یمن را در اختیار دارند و همین امر نگرانی آل سعود و متحدانش را برانگیخته است.

شاخص‌های نظامی و تحولات میدانی حاکی از تغییر راهبرد جنگی و قواعد آن است و رزمندگان یمنی قواعد جنگی را بر اساس نقشه‌ای محکم و منسجم ترسیم کرده‌اند.

 در مقابل نظام ال سعود به رغم سانسور رسانه‌ای تلفات ارتش خود نتوانسته نگرانی خود را از ادامه شلیک موشک‌های بالستیک به مناطق حیاتی در شهرهای جنوبی عربستان مخفی نگاه دارد.

یگان موشکی یمن به حملات خود علیه مواضع سعودی در عمق شهرهای جنوبی عربستان ادامه می‌دهد و رسانه‌های سعودی به طور بی سابقه‌ای به سقوط یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ابها در عسیر اعتراف کرد.

یگان موشکی یمن همچنین از شلیک یک موشک به منطقه الصناعیه نجران خبر داد و گفت:‌ این حمله در پاسخ به بمباران‌های ائتلاف سعودی علیه شهروندان یمنی صورت گرفته ودر عین حال یگان توپخانه‌ای یمن نیز ده‌ها موضع سعودی در جیزان را در هم کوبیدند.

رزمندگان یمنی با رسیدن به 2 طرف شرق و غرب هر کدام از مناطق نجران و عسیر مناطق مابین آنها شامل پادگان‌ها و محل شلیک توپخانه و برج‌های نظارت بر گارد مرزی عربستان را تحت تسلط کامل خود گرفتند.

منابع نظامی خبر دادند فرماندهی نظامی عربستان در پی تحمل تلفات سنگین جانی برای نیروهایش از بیم از دست رفتن کامل روحیه فرماندهان ارتش و در چارچوب اجرای نقشه آمریکایی-صهیونیستی در یمن اقدام به  تغییر راهبرد جنگی کرده است.

این منابع افزودند: انتقال نظامیان سعودی به مرزهای این کشور با یمن و بخصوص نجران تنها سرپوشی بر انتقال عناصر القاعده و داعش از جنوب یمن به جنوب عربستان است تا نقشه مشترک آمریکا با سعودی‌ها برای طولانی‌تر شدن درگیری‌ها در این منطقه عملی شود بخصوص که آل سعود به اهالی جنوب عربستان به دید تحقیر می‌نگرد.

به عقیده منابع مذکور، عدم تمایل نظامیان سعودی برای حضور در جنگی که هدف از آن مشخص نیست ثابت می‌کند که جامعه و ارتش سعودی از تجاوز آل سعود به یمن حمایت نکردند.

انتقال شبه نظامیان تروریست از جنوب یمن به مرز با عربستان برای دفاع از ارکان متزلزل آل سعود در پی مخالفت ارتش عربستان با این جنگ بیهوده صورت گرفته که تنها برای خدمت به شاهزادگان سعودی هزاران قربانی از بین نظامیان سعودی بوده است.

سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی وزارت دفاع یمن خبر داده که عملیات نظامی در مرز با عربستان در مناطق جیزان، نجران و عسیر ادامه خواهد داشت و تا تحقق همه اهداف راهبردی خود متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: طی روزهای آتی مابقی استحکامات سعودی‌ها در مناطق مرزی عربستان با یمن در هم کوبیده می‌شود و همه مراکز نظامی آنها را تحت سیطره خود می‌گیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس