کد خبر 627083
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

تحقیقات نشان می دهد پسران و دختران در سن 8 تا 16 سال رفتار متفاوتی در اینترنت دارند، اعتیاد پسران به بازی های کامپیوتری بسیار زیاد است و دختران ارتباط در شبکه های اجتماعی و پیام های فوری را در اولویت قرار می دهند.

به گزارش مشرق،  نماینده کسپرسکی در ایران اعلام کرد: فهمیدن اینکه کودکان در دنیای آنلاین چه کار می کنند و ممکن است با چه خطراتی مواجه شوند به والدین کمک می کند تا بتوانند از فرزندان خود محافظت کنند. نتایجی که از Growing Up Online - Connected Kids بر اساس تحقیقات لابراتوار کسپرسکی و iconKids&youth حاصل شده است  نشان می دهد که پسران و دختران بین رده ی سنی 8 تا 16 سال رفتار بسیار متفاوتی را در اینترنت دارند، این بدان معنی است که روش های مختلفی برای در امان نگه داشتن آن ها نیاز است.
 
دختران تمایل زیادی برای استفاده از گوشی های هوشمند دارند این در حالی است که پسران ترجیح می دهند بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی را انجام دهند. به طور کلی اعتیاد پسران به بازی های کامپیوتری بسیار زیاد است. استناد به فعالیت های روزانه کودکان نشان می دهد که دختران ارتباط در شبکه های اجتماعی و پیام های فوری را هنگام استفاده از اینترنت در اولویت قرار می دهند. ارجحیت دختران برای برقراری ارتباط اغلب تماس و بیشتر پیام است که با این اوصاف علاقه بیش از حد آن ها به گوشی های هوشمند تعجب آور نیست.
 
احتمالا به خاطر اجتماعی بودن آنها، دختران تمایل بیشتری برای انتخاب اعضای خانواده و یا دوستان بیشتر به عنوان یک منبع اطلاعات دارند در حالی که پسران بیشتر به اخباری که در اینترنت می بینند، اعتماد می کنند. به طور کلی پسران بیشتر از دختران فکر می کنند که چگونه از اینترنت استفاده کنند و چگونه در دنیای آنلاین از خود محافظت کنند.
 
ضمنا، طبق بررسی ها پسران کمتر از دختران در اینترنت دچار ممنوعیت می شوند. آن ها بسیاری از اطلاعات شخصی خود را در اینترنت نمایان می کنند و تظاهر به مسن تر از آنچه واقعا هستند، می کنند.
 
آن ها همچنین سعی می کنند کنترلی که از جانب والدین روی دستگاه هایشان می شود را دور بزنند و فعالیت های خود را از والدینشان پنهان کنند و در همین رابطه خود فرزندان اعتراف کرده اند که دسترسی پسران به محتوایی که برای کودکان مناسب نیست، بسیار بیشتر از دختران است.
 
منبع: گرداب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس