کد خبر 626808
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

عربستان قصد دارد با کمک پهپادهای ساخت چین ارتش خود را به این پرنده‌های بدون سرنشین مجهز نماید.

به گزارش مشرق، وبگاه روزنامه «عرب نیوز» به توافق ریاض و چین در خرید تعداد نامعینی پهپاد چینی «وینگ لونگ» که  هواپیماهای بدون سرنشین با پرواز برد متوسط و قابلیت ماندگاری پروازی بالا هستند، اشاره کرد.

پهپادهای ساخت چین دارای قابلیت‌های تجسسی  و حمل دو موشک هوا به زمین و در واقع نمونه‌ای از پهپادهای آمریکایی « MQ-1» «پریدیتر» هستند.

بر این اساس، عربستان سعودی اولین کشور عربی است که به این نوع پهپادها مجهز می‌شود. این پهپادها از سوی صنایع هوایی «چنگ دو» ساخته شده‌اند.

این کارخانه چینی سال گذشته اعلام کرد که پهپادهایش به چهار کشور از جمله یک کشور نامعین در آسیای مرکزی فروخته می‌شوند و در عین حال مذاکراتی برای  فروش این محصول  به مشتریان دیگر نیز در دست اجرا است.

عرب نیوز در خاتمه نوشت: این پهپادها مسافت بیش از 4000 کیلومتر را در 20 ساعت می‌پیمایند و ظرفیت کل حمل بار آن‌ها بیش از 200 کیلوگرم است و همچنین مجهز به حسگرهای هدایت شونده لیزری هستند.

پهپاد ام کیو-1پریدیتر ساخت آمریکا است که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استفاده می‌شود. این پهپاد مجهز به دوربین و انواع حسگرها بوده و قابلیت حمل موشک را داراست در عملیات شناسایی و رزمی به طور گسترده‌ای در کشورهای عراق، پاکستان، یمن، لیبی و بوسنی بکار گرفته شده‌ است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مومنی ثانی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    حالا دیدید چین هم منافع خودشو دنبال میکنه؟ حتی آمریکا این ریسک رو نکرد که پهپادهای دروگر خود رو به وهابیت بفروشه ولی چین به خاطر پول هر کاری می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس