روزنامه آمریکایی از ایران به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان موشک‌های ضد کشتی نام برد و نوشت: مین‌های دریایی بعد از خاتمه پایان جنگ سرد بیش از هر تهدید دیگری به کشتی‌های جنگی آمریکا خسارت زدند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت:  بعد از خاتمه پایان جنگ سرد این مین‌های دریایی بود‌ند که بیش از هر تهدید دیگری به کشتی‌های جنگی آمریکا خسارت زده یا آن‌ها را نابود ساخته‌اند.

از دید این نشریه آمریکایی، تنها قدرت‌های نظامی مهم جهان چون ایران، روسیه و چین هستند که قادرند با کیفیت‌ترین سلاح‌های موسوم به « A2/AD weapons» یا همان دسترسی ممنوع چون موشک‌های ضدکشتی فرا صوت را تولید کنند.

نشنال اینترست با اشاره به مین‌های دریایی و خطراتی که از این ناحیه متوجه نیروی دریایی آمریکا می‌باشد، نوشت: این درحالی است که فقیرترین کشورهای ساحلی نیز می‌توانند مین‌های دریایی را تهیه کنند.

«جری هندریکس» ژنرال باز نشسته نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت: «مین‌های دریایی یکی از قدیمی‌ترین سلاح‌های موجود در عرصه دریایی و اغلب ارزانترین و در دسترس‌ترین جنگ افزارهای ویژه برای ایجاد مناطق دسترسی ممنوع هستند.»

 اندیشکده آمریکایی «مطالعات راهبردی و بین‌الملل» نیز چندی قبل نوشت: نقش مین‌های آبی در عرصه دریایی بسیار مهم هستند و ایران بیش از 6000 هزار مین و انبارهایی از مین‌های هوشمند دارد که می‌تواند از آن‌ها علیه هرگونه تهدید دریایی استفاده کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • خان محمدعلی آقا ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    با وجود کاهش چهار هزار میلیارد تومان از بودجه نظامی کشور توسط دولت تدبیر!
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    نشنال اینترست یکی از رسانه های بشدت سفارشی نویس خارجی است
  • شناس ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    دو برابر شده نمی دونی حرف بیخود نزن
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مشرق چرا کامنتهایی را که حاوی واقعیاتی مانند کپی برداری موشکهای دریایی ما از مدل های چینی است را سانسور میکنی. از دیده شدن این واقعیات هراس داری . برو ببین سایتهای نظامی دیگه موشکهای مارا با نشانی های دقیق و جزیی با مشخصات فنی چینی ها تطبیق داده اند اونوقت تو مثل کبک سرت را زیر برف کردی و کامنتها را از هولت نادیده میگیری و غیرقابل انتشار میزنی...افسوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس