کد خبر 626789
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

درحالی طی چند روز گذشته بسیاری از رسانه ها از اعتراض دلسوزانه حدود ۳۰۰ نفر از درمانگران اعتیاد نسبت به صدور مجوز قرض اعتیاد آور “شبهه هرویین” خبر دادند که روز گذشته در اقدامی عجیب و غیر قابل باور، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معترضین ذکر شده را تکذیب و آن را حدود “۵۰نفر” اعلام کرد.

به گزارش مشرق، "اکسی کدون” یکی از خطرناک ترین قرصهای اعتیادی شناخته شده جهان می باشد که به دلیل تاثیر و ساختار مشابهش با ماده مخدر "هرویین” با نام "شبهه هرویین” شناخته می شود.
 
دستهای پنهان در آزاد سازی خطرناک ترین داروی مخدر جهان

از سال گذشته تاکنون دستهای پنهانی در وزارت بهداشت بدلایل نامعلوم و به بهانه "تسهیل دسترسی بیماران به عنوان داروی ضد درد” درصدد آزادسازی "اکسی کدون” می باشند.خطری که می تواند سونامی اعتیادی وحشتناکی همچون ترامادول را نصیب جوانان این مرز و بوم نماید.

مخالفت مسئولان با توزیع دارو در سال ۹۴/سکوت مسئولان درباره توزیع مجدد در سال ۹۵
پس از مخالفت کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۴ برای آزاد سازی این دارو، باردیگر حدود نیمه مردادماه سال جاری، وزارت بهداشت طی بخشنامه ای موفق به آزاد سازی این قرص اعتیاد آور شد که با گذشت ۲۰ روز از صدور آن متاسفانه هیچ مقام مسئولی حاضر به موضع گیری روشنی نسبت به این اقدام خطرناک نشد تا اینکه حدود ۳۰۰ نفر از درمانگران اعتیاد، در اقدامی خودجوش و با توجه به عواقب آن با حضور در ستاد مبارزه با مواد مخدر و گفتگو با مسئولان این ستاد اعتراض خود را بصورت حضوری اعلام کردند.

اعتراض پزشکان نسبت به توزیع قرص شبهه هرویین سند افتخار نظام و اقدام عجیب آقای سخنگو

حضور حداکثری کسانی که بیماری اعتیاد را سالها از نزدیک لمس کرده اند و از نزدیک شاهد نابودی بخش عمده ای از نسل مولد کشور بوده اند، قطعا نشان ازسند افتخار نظام در تربیت درمانگرانی داشت که نسبت به اینگونه اقدامات نسنجیده و سودجویانه حساس می باشند.اما متاسفانه سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر بجای بالیدن به این حساسیت در گفتگویی عجیب با تخریب پزشکان معترض نسبت به خدشه دار شدن مصالح نظام، حضور ۳۰۰ نفری آنها را تکذیب و گفت: اینها حداکثر ۵۰ نفر بودند اما "اکسی کدون” اعتیاد آور و خطرناک است!

لاپوشانی سئوال برانگیز تعداد حامیان مصالح نظام و جامعه از سوی آقای سخنگو

نکته جالب ماجرا اینجاست که قاعدتا اعتراض به رویه ای که می تواند مصالح نظام را به خطر بیندازد، نشان از بینش بالای معترضین نسبت جامعه و دلبستگی آنها به مصالح نظام را می رساند و طبیعتا اینگونه حمایت کردن از مصالح نظام در هر جای دنیا مورد تقدیر و سپاس قرار می گیرد که البته در اقدامی ناباورانه سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی در لاپوشانی تعداد این افراد را داشت!

یک تشبیه اقدام آقای سخنگو؛ راهپیمایی نمازگزاران و تکذیب حضور حداکثری راهپیمایان
این اقدام سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مانند این است که مثلا اگر ۱۰۰۰۰ نفر از نمازگزاران جمعه بعد از ادای فریضه نماز نسبت به مسئله کشتار در یمن راهپیمایی و محکوم کنند آنگاه مسئولان بگویند تعدادشان حداکثر ۵۰۰ نفر بود، اما کشتار در یمن را محکوم می کنیم!قاعدتا منطقی این است که مسئولین از حساسیت مردم نسبت به یک وضعیت غیر انسانی و یا غیرفرهنگی سپاسگذاری کنند، نه تخریب!

تکذیب آقای سخنگو درباره تعداد معترضین،سرکوب حساسیت مردم و تذکر به موقع نمایندگان مجلس

بنظر می رسید با توجه به اینکه درمانگران اعتیاد زیرنظر ستاد مبارزه با مواد مخدر تربیت شده اند ستاد بایستی با افتخار از حساسیت آنها یاد می کرد اما متاسفانه مانند روند معمول برخی سازمانهای دولتی، برخی مسئولان سعی در سرکوب حساسیتهای مردم نسبت به مصالحی دارد که خط مشی نظام است و متاسفانه برخی منافق گونه آنهم برای رسیدن به ثروت های آنچنانی، سعی در دستیابی به آن دارد.موضوعی که در روز گذشته از تریبون مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت نیز تذکر داده شد.

بیدار شدن ستاد از خواب ۲۰ روزه و تذکر نمایندگان مجلس حاصل اعتراض ۳۰۰ نفری درمانگران اعتیاد

یعنی حضور ۳۰۰ نفری درمانگران اعتیاد بر اساس مستندات و ۵۰ نفری به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر که البته در روز اعتراض در ماموریت استانی بوده اند ۲ تاثیر مهم داشت.اولین تاثیر آن موضع گیری ستاد نسبت به این فاجعه بعد از خواب ۲۰ روزه به همراه چاشنی تخریب و دومین تاثیر آن واکنش نمایندگان مجلس در صحن علنی و تذکر به وزیر بهداشت.

اکنون این نگرانی نیز وجود دارد که اگر ستاد تعداد معترضین به اعتیاد را تکذیب می کند و آن را ۵۰ نفر اعلام می کند؛ تعداد افرادی که درگیر با این بلای خانمانسوز هستند چه تعداد هستند و ستاد بر چه مبنایی تعداد آنها را اعلام می کند؟

امید است روزی تعداد دلسوزان و معترضان به پدیده شوم اعتیاد و گسترش آن میلیونها نفر باشد و مسئولین دلسوز بجای تکذیب تعداد دلسوزان جامعه، به وجود چنین مردم فهیمی افتخار کند و روزی برسد که با ریشه کنی این بلای خانمانسوز،لازم نباشد مسئولان برای لاپوشانی وضعیت اعتیاد، معترضان به آن را تکذیب کند.هر چند معتقدیم این تکذیب نسخه فرد با تجربه ای مانند دکتر افشار سخنگوی ستاد نیست و شاید باید سراغ آن را از روابط عمومی ها گرفت.
 
منبع:‌تریبون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس