نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با تاکید بر اینکه شهید چگینی عاشق و تابع ولایت بود، مطرح کرد: در کنار محبت و مودت باید عمل به امر ولایت نیز وجود داشته باشد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در یادواره معلم شهید قدرت‌الله چگینی که پنج‌شنبه شب با حضور فریدون همتی استاندار قزوین و جمعی از مدیران استانی در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما قادر به توصیف مقام شهید و شهادت نخواهیم بود.

وی افزود: برای توصیف مقام شهید باید به قرآن مراجعه کنیم که می‌فرماید: "هیچ وقت فکر نکنید که شهید مُرده است بلکه شهید با شهادت، خود و جامعه را زنده می‌کند".

معبودی خاطرنشان کرد: عظمت جایگاه شهید و شهادت به قدری است که تمام اولیای الهی آرزو کردند که با مرگ طبیعی از دنیا نروند و در راه خدا به شهادت برسند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه شهید چگینی در سال 60 به دست منافقان به شهادت رسید، گفت: این معلم شهید به انحراف منافقان پی برده بود و چهره نحس آن‌ها را به جامعه نشان می‌داد و وقتی ایشان برای تدریس قرآن از خانه بیرون می‌آمد به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهدا ابتدا خود را شناختند و سپس به خداشناسی رسیدند، تصریح کرد: شهدا می‌توانستند زندگی آسوده‌ای داشته باشند اما با شناخت راه خدا، درد جامعه را احساس کرده و شروع به روشنگری می‌کردند.

وی با تأکید به اینکه شهید چگینی عاشق و تابع ولایت بود، مطرح کرد: برخی افراد فقط محب ولایت هستند اما برخی در کنار محبت، تابع ولایت نیز هستند. در واقع در کنار محبت و مودت باید عمل به امر ولایت نیز وجود داشته باشد.

معبودی اضافه کرد: انتخاب شهید چگینی به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور را به تمام فرهنگیان تبریک عرض می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین یادآور شد: شهید چگینی در وصیت‌نامه خود مطرح می‌کند که باید حافظ انقلاب باشیم و آن را گسترش دهیم و در ادامه تأکید می‌کند که هر کس در مقابل انقلاب بایستد من با او مبارزه می‌کنم که باید این کلام شهید را به گوش جوانان برسانیم.

وی اضافه کرد: شهید چگینی اهل قلم و بیان بودند که در صحنه عمل این قلم و بیان را با خون خود به نمایش گذاشتند.

معبودی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه ما قدردان شهدا باشیم همان‌هایی که جان خود را برای حفظ عزت و اقتدار انقلاب اسلامی هزینه کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین در پایان با اشاره به شهادت امام جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار باب‌الحوائج هستند و امیدواریم مشکلات کشور ما با عنایت ایشان و اهل بیت(ع) و همت مسؤولان حل شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس