کد خبر 626607
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

رییس فدراسیون کشتی گفت: بازنگری‌هایی را انجام خواهیم داد و اگر نیاز باشد در بخش فنی و اجرایی کشتی تغییراتی خواهیم داشت.

به‌ گزارش مشرق، رسول خادم در مورد عملکرد تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در  المپیک 2016 ریو ، بیان‌ کرد: رضایتمندی مردم بالاترین میزان ارزیابی از عملکرد در  المپیک است. با وجود زحماتی که همراه با قهرمانان در این مدت کشیدیم تا به اوج توانایی و جسمی خود برسند، اما شاید نظر من به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی از کشتی‌گیران با تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای که داشتند بیشتر بود، اما همین که رضایت نسبی در بین مردم وجود دارد من هم نمی‌توانم اعلام نارضایتی کنم و به رضایتمندی مردم راضی هستم.

رییس فدراسیون کشتی  در مورد نتایج تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در  المپیک ریو نیز، اظهار کرد: قهرمانان بزرگ کشتی فرنگی و سرمربی برجسته آن نهایت تلاش خود را کردند. به‌ هر حال کشتی فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد و برخی از اتفاقات در ورزش قابل پیش‌بینی نیست. مانند این که در  المپیک 2012 لندن نتایج خوبی را در کشتی فرنگی داشتیم که قابل پیش‌بینی نبود. در المپیک 2016 نیز با توجه به توان و تجربه کادرفنی انتظار بیشتری از این رشته وجود داشت اما به‌ هر حال فراز و نشیب‌ها باعث می‌شود که بازنگری منطقی‌تری در برنامه‌هایمان داشته باشیم. باید بپذیریم که کشتی فرنگی ما سرمایه بزرگ و فنی دارد. اگر چه گاهی اوقات نمی‌تواند انتظاری که وجود دارد را پاسخگو باشد اما با این وجود با بازنگری مجدد و با نسل جوانی که در پشت چهره‌های شاخص حضور دارند و همچنین با شورای فنی می‌توان شرایط کسب افتخار را دوباره در رقابت‌های پیش‌رو فراهم کرد، زیرا ما مسابقات جام جهانی را در ایران داریم و همچنین تا چشم بر هم بگذاریم بازی‌های آسیایی 2018 آغاز می‌شود.

خادم در پاسخ به این پرسش که امکان وجود تغییرات در فدراسیون یا کادرفنی تیم‌ ملی رده‌های  مختلف وجود دارد؟ تصریح کرد: با بازنگری‌هایی که انجام می‌گیرد، اگر نیاز باشد در بخش اجرایی و فنی تغییراتی را خواهیم داشت. فدراسیونی مانند کشتی باید حرکت رو به جلو و اصلاحی خود را متوقف نکند، اصلاحات ممکن است در بخش ساختاری و سیستم‌های اجرایی یا در حوزه مدیریت اجرایی و فنی در رده‌های مختلف باشد. البته فرصت داریم و باید با حوصله این کار را انجام بدهیم. زمان برای مطالعه و تامل بیشتر وجود دارد. زمانی که به تدریج تغییرات و اصلاحات داشته باشیم مردم را در جریان قرار می‌دهیم.

او با اشاره به قضاوت داوری در  المپیک ریو، گفت‌: اگر اتحادیه جهانی کشتی نتواند شیوه قضاوت‌هایی که شائبه دارند و شفاف نیستند را حل کند، مطمئنا در مورد حضور کشتی در  المپیک مشکل جدی به وجود می‌آید ، زیرا نگاهی منفی در فدراسیون‌های ملی به وجود آمده که آن را به کمیته ملی المپیک  کشورهای خود انتقال می‌دهند. بنابراین این موضوع باید در اتحادیه جهانی حل و فصل شود. در  المپیک ریو بسیاری از کشورها از جمله ایران، در هر دو بخش آزاد و فرنگی به لحاظ داوری آسیب دیده اند که قابل جبران نیستند و با برخوردهای نظیر این که داور را محروم کنند دردی از کشتی‌ دوا نمی‌شود.

رییس فدراسیون کشتی که در ویژه برنامه چهارشنبه شب کشتی رادیو ورزش صحبت می‌کرد، ادامه‌ داد: رضا یزدانی با پای مصدوم  با تمرینات جداگانه‌ای که داشت توانست خود را به  المپیک برساند و به اعتقاد من یکی از بهترین کشتی‌های عمرش را با حریف آذربایجانی خود که حریف اصلی‌اش محسوب می‌شد گرفت. با وجود این که به دلیل پای مصدوم نمی‌توانست خیلی از حرکات انفجاری را داشته باشد، اما کشتی کاملا یک طرفه بود  ولی مقابل چشم میلیون‌ها بیننده نتیجه‌ را از ایران گرفتند و روحیه این کشتی‌گیر نیز خراب شد و انگیزه ای برای ادامه کار نداشت. این موضوع قابل جبران نیست. اتفاقات دیگری نیز برای کشتی‌گیران پورتوریکو ، ایتالیا و امید نوروزی افتاد که همه واقعا متاثر شدند.

خادم همچنین توضیح داد: اگر اتحادیه جهانی کشتی نتواند از پس مناسبات در داوری بر آید مطمئنا از این ناحیه برای حضور کشتی در  المپیک ضربه جدی خواهد خورد.

رییس فدراسیون کشتی در پایان گفت‌: از مردم و رسانه‌ها تشکر می‌کنم. شرایط جهت انجام صحبت با رسانه‌ها وجود نداشت و رسانه‌ها اجازه دادند که کشتی‌گیران و کادرفنی تشکر کنند و از این لحاظ از آنها تشکر می‌کنم. مردم نیز بزرگترین دلخوشی ما هستند و امیدوارم که دعای آنها همیشه شامل حال ما شود ، زیرا ما به دعای آنها نیاز داریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس