کد خبر 626537
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

سفیر ایران در پاریس با اشاره به سفر رئیس مجلس ملی فرانسه به تهران گفت که فضای مناسبی برای شرکت‌های فرانسوی جهت سرمایه‌گذاری و تولید در ایران فراهم شده است.

 به گزارش مشرق، علی آهنی سفیر ایران در پاریس که در میزگرد «ایران، اکنون زمان مناسب برای همکاری» در اجلاسیه تابستانه شورای کارفرمایان فرانسه شرکت کرده بود طی سخنانی با اشاره به تلاش‌های مشترک دو دولت جهت تقویت مناسبات فیمابین اظهار داشت: در حال حاضر فضای مناسبی برای شرکت‌های فرانسوی جهت سرمایه‌گذاری و تولید در ایران حضور در بازار داخلی و صادرات به سایر کشورها فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به دیدارهای سطح بالای سیاسی و پارلمانی بین دو کشور، سفر رئیس جمهور کشورمان به پاریس در بهمن ماه 94 و امضای 35 سند توافق و قرارداد در این سفر را به عنوان فصل جدیدی در روابط دو کشور برشمرد.

سفیر کشورمان با اشاره به سفر اخیر خانم رویال به ایران اضافه کرد: هفته آینده آقای بارتلون به ایران سفر خواهد کرد و در تلاشیم تا سفر وزیر امور خارجه برای تشکیل کمیسیون اقتصادی به ایران که به نوبه خود یک نوآوری در روابط می‌باشد را طی ماه‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

آهنی با اشاره نقاط قوت ایران در منطقه شامل بازار 80 میلیونی، امکان دسترسی به بازار منطقه از طریق ایران، منابع انسانی و آموزش دیده و همچنین وجود ذخایر انرژی، معادن و مواد اولیه؛ توجه شرکت‌های فرانسوی را به اولویت‌های اقتصادی ایران جلب کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند در زمینه نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع سنگین و سبک، صنعت اتومبیل، کشاورزی و شیلات، داروسازی، تجهیزات پزشکی ارتباطات، حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، توریسم و هتلداری، محیط زیست، مدیریت آب و فعالیت‌های دانش بنیان باشد.

وی زمینه‌های یاد شده را فرصت‌های مناسب برای همکاری شرکت‌های فرانسوی در ایران ارزیابی کرد و افزود: زمینه مشارکت و همکاری با ایران فراهم است و بستگی به تحرک شرکت‌ها و بانک‌های فرانسوی دارد، که البته تشویق بانک ها توسط دولت فرانسه نیز مهم است.

سفیر ایران در ادامه اظهار امیدرواری کرد که بانک‌های بزرگ همکاری جدی با ایران را شروع کرده و خود را با نیازهای شرکت‌های فرانسوی تطبیق دهند، زیرا در این صورت شانس شرکت‌ها در بازار ایران افزایش خواهد یافت.

آهنی با توجه به توان و زیرساخت‌های صنعتی ایران، شرکت‌های فرانسوی را از اینکه صرفا به دنبال بازار فروش باشند، برحذر داشت و توصیه کرد: برای موفقیت بیشتر بایستی به دنبال شراکت با طرف‌های ایرانی و انتقال تکنولوژی و تولید در ایران باشند.

در این میزگرد همچنین آهنی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

برنامه سالیانه تابستانی شورای کارفرمایان فرانسه (مدف)، امسال برای هجدهمین سال متوالی، با موضوع «باور و عمل به آن» در سه محور کلی «جهانی سازی و قهرمانان آن»، «نوآوری، توریسم و بسیج همگانی»، «شرکت‌های کوچک و متوسط» در روزهای نهم و دهم شهریور 1395 (30 و31 اوت 2016) در پاریس برگزار شد.

میزگرد «ایران، اکنون زمان مناسب برای همکاری» که روز چهارشنبه دهم شهریور برگزار شد، سه سخنران با محوریت فعالیت‌های اقتصادی در ایران، داشت. سخنرانان این میزگرد شامل سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، خانم کارول گارسیا Carole Garcia موسس شرکت Graine de Pastel، آقای دیدیر هدین Didier HEDIN مسئول گروه ایران در فدراسیون صنعتی قطعات اتومبیل (FIEV) بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس